مشکلی در تامین روغن نباتی وجود ندارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن تجارت از تولید ۷۰۰ هزار تنی روغن نباتی طی نیمه سال جاری خبر داد و گفت: مشکلی در زمینه تامین این محصول وجود ندارد و تولیدات پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.

به گزارش تفسیری ایسنا مهدی صادقی نیارکی با اشاره iبه وضعیت صنعت روغن نباتی افزود: در این صنعت طی سالهای اخیر ظرفیت سازی مناسبی انجام شده است iبه طوری که در حال حاضر ۳۷ واحد فعال با ظرفیت اسمی بیش از ۲ میلیون تن مشغول iبه فعالیت می باشند.

وی با بیان اینکه تولید روغن نباتی در کشور از روند خوب و رو iبه رشدی برخوردار است، تصریح نمود: وضعیت تولید این محصول در شهریور ماه سالجاری نسبت iبه مرداد ماه با هشت درصد و نسبت iبه شهریور ماه سال قبل با ۳۰ درصد افزایش تولید روبرو بوده است که این موضوع حاکی از افزایش سطح تولید است.

صادقی نیارکی همچنین با اشاره iبه اقدامات و تدارکاتی که در زمینه تامین و واردات روغن خام صورت گرفته است، افزود: پیش بینی می‌شود، تولید انواع روغن خوراکی در ماه‌های آتی با افزایش همراه و مشکلی در تامین نیاز داخل از لحاظ تولید روغن نباتی ایجاد نخواهد شد.

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت وی نیاز کشور را iبه روغن نباتی حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن ذکر نمود و گفت: سطح تولیدات این صنایع نیاز کشور را iبه طور کامل پوشش خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.