مصرف زیاد قهوه کافئین دار منجر به کوری می‌شود

نوشیدن زیاد قهوه کافئین دار می‌تواند باعث بروز گلوکوم (آب سیاه) و از دست دادن بینایی شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از یک مقاله علمی از تحقیقات چشم پزشکی و علوم بصری، محققان دانشگاه بریگهام و بیمارستان زنان با تجزیه و تحلیل یک متاآنالیز تشکیل شده از دو گروه شامل ۷۸۹۷۷ زن از مطالعه سلامت پرستاران و ۴۱۳۰۲ نفر از پی‌گیری مطالعه متخصصان بهداشت با حداقل سن ۴۰ سال و بررسی سوابق پزشکی درخصوص وقوع بیماری گلوکوم و یا مشکوک به گلوکوم دریافتند که مصرف زیاد قهوه کافئین دار با افزایش خطر ابتلا به گلوکوم زاویه باز اولیه همراه بوده است.

براساس این گزارش محققان افزودند نسبت به کسانی که قهوه کافئین‌دار نمی‌خورند، افرادی که روزانه سه فنجان و یا بیشتر می‌خورند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به گلوکوم قرار می‌گیرند و همچنین زنانی که سابقه خانوادگی بروز گلوکوم یا آب سیاه در آنها شایع است در معرض خطر بیشتری هستند.

نتایج حاصل از این گزارش با بررسی‌های بیشتر محققان افزود ارتباطی بین مصرف سایر محصولات کافئین‌دار مانند نوشابه، چای، شکلات و یا قهوه بدون کافئین با افزایش احتمال وقوع گلوکوم، مشاهده نشده است.

به گفته محققان، مصرف قهوه کافئین‌دار می‌تواند یک عامل خطرساز قابل اصلاح برای ابتلا به گلوکوم یا آب سیاه باشد و مصرف‌کنندگان باید نوشیدن قهوه کافئین‌دار را جهت کاهش شانس خود به از دست دادن بینایی ناشی از این بیماری محدود کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.