مصرف شیشه مشکلاتی را در سیستم عصبی مرکزی ایجاد میکند

۰۳م آذر ،

بی قراری و تهیج، فعالیت جسمانی زیاد بدون احساس خستگی، رفتار های خشن،گرایشات و سواسی، گشادی مردمک چشم، بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون از علائم فردی است که شیشه مصرف کرده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس نظارت بر مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با تاکید به گسترش مصرف شیشه بخصوص در بین جوانان گفت: شیشه یا آمفتامین یک محرک بسیار قوی شبیه به کریستال های بی بو و تلخ مزه است که به آسانی در آب و الکل قابل حل است.

اسماعیل فیروزی گفت: شیشه با آزاد سازی دو ماده شیمیایی در مغز سبب برانگیختگی سیستم عصبی مرکزی می شود. در مراحل اولیه مصرف ، سبب افزایش هوشیاری و از بین بردن گرسنگی می شود و رفته رفته سبب ایجاد سرخوشی و نشاط شدید و سپس ایجاد بی قراری و رفتارهای عجیب و غریب می کند.

وی در ادامه به عوارض شیشه اشاره داشت و گفت: در اثر مصرف شیشه ۵۰ درصد از گیرنده های دوپامین در مغز برای همیشه از بین می رود. گیرنده های سروتونین نیز با همین آسیب و شدیدتر روبرو خواهند شد که منجر به عوارض روانی شدید و پایدار مثل روان پریشی خواهد شد.

کارشناس نظارت بر مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود : اعتیاد به شیشه صرفاً جسمانی نیست و این ماده ایجاد وابستگی روانشناختی می کند که همین موضوع ترک مصرف شیشه را دشوار کرده و در حال حاضر مؤثرترین راه برای درمان اعتیاد به شیشه مداخلات شناختی رفتاری است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.