مصوبه فوق العاده خاص کارکنان بهزیستی در کمیسیون اجتماعی مجلس

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مصوبه فوق العاده خاص کارکنان سازمان بهزیستی در کمیسیون اجتماعی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عزیزی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین مرکز تخصصی – توانبخشی آرمان شایان اظهار داشت: کارکنان سازمان بهزیستی با عشق کار می کنند اما حقوق آن ها پایین است.

وی در خصوص مساعدت برای افزایش حقوق کارکنان سازمان بهزیستی اظهار داشت: فوق العاده خاص کارکنان بهزیستی در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بایستی به موضوع پیشگیری در سازمان بهزیستی توجه بیشتری شود چرا که با انجام معاینات تنبلی چشم از نابینا شدن اشخاص بسیاری تا کنون جلوگیری شده است./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۸نظر ثبت شده
  1. جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي كشور:

    جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی کشورسراسر کشور

    بسمه تعالی
    باعرض سلام ادب احترام جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری وجناب آقای دکتر علی ربیعی وزیرمحترم کار رفاه تامین اجتماعی و جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی بند پی ریاست محترم بهزیستی کشور و ریاست محترم دیوان عدالت اداری کل کشور احتراماً همانطوریکه مستحضرید جمعی از کارکنان سازمان بهزیستی کشور بصورت رسمی کارگری مشغول وظیفه هستند و تعدادی از این کارکنان همانند کارکنان رسمی و پیمانی در سالهای اخیر توانسته اند ادامه تحصیل داده و مدارک دانشگاهی از قبیل کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد را کسب نمایند و در حال حاضر در ستاد و شهرستانها به عنوان یک نیروی با تجربه البته با ابلاغ، انجام وظیفه می نمایند.

    این در حالی است که اولاً کارکنان رسمی و پیمانی توانسته اند از حقوق و مزایای مدرک خود برخوردار شوند در حالیکه نیرویهای رسمی کارگری بدلیل نوع استخدامشان از این مزایا بهره‌مند نبوده و تاکنون نیز هیچ تغییری در احکام آنها لحاظ نگردیده است، ثانیاً طبق قانون کار می بایست احکام آنان تا گروه ۲۰ اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و حتی کارکنان رسمی کارگری با مدرک کارشناسی نیز حداکثر تا گروه ۱۰ در احکامشان لحاظ شده است، ثالثاً از مزایای سختی کار در ماده ۳۶ تبصره یک قانون کار پیش بینی شده نیز برخوردار نیستند، رابعاً پاداش عیدی کارکنان موصوف که طبق قانون کار می بایست حداقل دوبرابر تا حداکثر ۳ برابر حقوق پایه پرداخت شود ولی به میزان کارکنان رسمی کشوری به آنان پرداخت می شود، خامساً کارکنان رسمی کارگری نه مانند کارکنان خدمات کشوری هستند و نه مانند کارکنان تابعه قانون کار که از هردو قانون محروم هستند به مصداق ضرب المثل معروف شتر مرغ.

    مزید استحضار است اینکه تمامی کارکنان رسمی کارگری بالای ۱۸ سال داشته اند و با توجه به اخذ مدارک دانشگاهی تعدادی از آنها در صورت تبدیل وضعیت می توانند به عنوان یک نیروی با تجربه و تحصیل کرده در پستهای حساس سازمانی خدمت کرده و در کنار آن از حقوق و مزایای آن نیز برخوردار شوند. ضمناً با عنایت به اینکه در حال حاضر جذب و استخدام نیروی انسانی جدید محدود گردیده است در صورت تبدیل وضعیت این افراد وضعیت نیروی انسانی بهزیستی نیز بهبود خواهد یافت.

    شایان ذکر است تبدیل وضعیت این کارکنان برای دولت بار مالی نداشته و حتی در بعضی از موارد پرداخت اضافه کار که هم اکنون سازمان بابت اضافه کاری کارکنان رسمی کارگری ۲۳ درصد سهم کارفرما می‌پردازد در صورت تحقق این امر طبق قانون کشوری پرداخت ۲۳درصد کارفرما حذف خواهد شد.

    از طرف کارکنان رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور

  2. جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي.:

    بسمه تعالی
    ریاست محترم دیوان عدالت اداری کشور
    سلام علیکم
    احتراما به استحضار میرساند ما کارکنان رسمی کارگری بهزیستی از هر دو قانون کار و خدمات کشوری محروم هستیم حقوق ومزایا مااز بند ((و)) تبصر ۱۹ اداره کل خزانه دریافتم میکنیم اما در احکام کار گزینی ما نه مثل همکاران قانون کاریم نه مثل همکاران خدمات کشوری نه مثل همکاران قرارداد معین این سوال برای همه ماکار کنان رسمی کار گری بهزیستی پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم؟ / نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری!نه مثل همکاران قرار داد معین لازم به ذکر است که ماها دارای مدرک کارشناسی و بالاتر مترتبط باکار بهزیستی هستیم اما هیچ پست سازمانی نداریم فقط با ابلاغ انشایی مشغول به خدمت در پستهای حاکمیتی هستیم بدون دریافت مزایای پستی که در آن کار میکنیم مسئولین باید به این امر توجه داشته باشند که ما کار گر شرکتهای خدماتی ویا کارخانه جات نیستیم بلکه به استخدام سازمانی کاملا دولتی در آمدایم از حضرتعالی عاجزانه خواستاریم که از ریاست محترم بهزیستی کل کشور بخواهید این مشکل مهم حل کنند(تبدیل وضعیت از رسمی کار گری به رسمی کشوری یاپیمانی ) باتقدیر تشکر فراوان از طرف جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیسی

  3. جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي.:

    جناب آقای انوشیروان محسنی بند پی ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور

    سلام علیکم

    احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و … شامل ما نمی شود.

    جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم. در اداره‌ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می‌توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند.

    حال این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری!نه مثل همکاران قرارداد معین ! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند!

    مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم. لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم.این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می‌باشد.

  4. جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي.:

    جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی بند پی ریاست محترم بهزیستی کشور سلام علیکم احتراماً همانطوریکه مستحضرید جمعی از کارکنان سازمان بهزیستی کشور بصورت رسمی کارگری مشغول وظیفه هستند و تعدادی از این کارکنان همانند کارکنان رسمی و پیمانی در سالهای اخیر توانسته اند ادامه تحصیل داده و مدارک دانشگاهی از قبیل کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد را کسب نمایند و در حال حاضر در ستاد و شهرستانها به عنوان یک نیروی با تجربه البته با ابلاغ، انجام وظیفه می نمایند. این در حالی است که: اولاً کارکنان رسمی و پیمانی توانسته اند از حقوق و مزایای مدرک خود برخوردار شوند در حالیکه نیرویهای رسمی کارگری بدلیل نوع استخدامشان از این مزایا بهره‌مند نبوده و تاکنون نیز هیچ تغییری در احکام آنها لحاظ نگردیده است، ثانیاً طبق قانون کار می بایست احکام آنان تا گروه ۲۰ اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و حتی کارکنان رسمی کارگری با مدرک کارشناسی نیز حداکثر تا گروه ۱۰ در احکامشان لحاظ شده است، ثالثاً از مزایای سختی کار در ماده ۳۶ تبصره یک قانون کار پیش بینی شده نیز برخوردار نیستند، رابعاً پاداش عیدی کارکنان موصوف که طبق قانون کار می بایست حداقل دوبرابر تا حداکثر ۳ برابر حقوق پایه پرداخت شود ولی به میزان کارکنان رسمی کشوری به آنان پرداخت می شود، خامساً کارکنان رسمی کارگری نه مانند کارکنان خدمات کشوری هستند و نه مانند کارکنان تابعه قانون کار که از هردو قانون محروم هستند به مصداق ضرب المثل معروف شتر مرغ .
    مزید استحضار است اینکه تمامی کارکنان رسمی کارگری بالای ۱۸ سال داشته اند و با توجه به اخذ مدارک دانشگاهی تعدادی از آنها در صورت تبدیل وضعیت می توانند به عنوان یک نیروی با تجربه و تحصیل کرده در پستهای حساس سازمانی خدمت کرده و در کنار آن از حقوق و مزایای آن نیز برخوردار شوند. ضمناً با عنایت به اینکه در حال حاضر جذب و استخدام نیروی انسانی جدید محدود گردیده است در صورت تبدیل وضعیت این افراد وضعیت نیروی انسانی بهزیستی نیز بهبود خواهد یافت.
    شایان ذکر است تبدیل وضعیت این کارکنان برای دولت بار مالی نداشته و حتی در بعضی از موارد پرداخت اضافه کار که هم اکنون سازمان بابت اضافه کاری کارکنان رسمی کارگری ۲۳ درصد سهم کارفرما می‌پردازد در صورت تحقق این امر طبق قانون کشوری پرداخت ۲۳درصد کارفرما حذف خواهد شد.با احترام جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی

  5. جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي.:

    این سوال برای همه ماکار کنان رسمی کار گری بهزیستی پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم؟ / نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری!نه مثل همکاران قرار داد معین

  6. جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استا ن گيلان:

    مقدمه توجیهی:

    بر اساس ماده‌ی (۴۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، استخدام در دستگاه های اجرایی به یکی از دو روش ذیل انجام می‌شود:

    الف) استخدام رسمی برای تصدی پست‌های سازمانی ثابت و برای مشاغل حاکمیتی

    ب) استخدام پیمانی برای تصدی پست‌های سازمانی و برای مدت معین

    البته در کنار آن قانون کار هم وجود دارد که تکالیف آن برای کارگران و کارفرمایان مشخص و روشن است. آنچه که مشخص است این موضوع است که فرد شاغل یا باید تابع قانون مدیریت خدمات کشوری باشد یا قانون کار.

    در تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، کارکنانی با سوابق خدمتی شاغلند که وضعیت استخدامی آنان ابهام دارد. در احکام کارگزینی این عده از کارکنان از واژگانی همچون رسمی-کارگری استفاده شده که ضمن آن‌که مغایرت‌های قانونی دارد، ابهامات فراوان آن باعث شده تا این عده از کارکنان از امتیازات مصرح در قانون که دیگران استفاده می‌کنند مثل حق تأهل، بدی آب و هوا، محرومیت، حق تحصیلات و سختی کار) نتوانند برخوردار باشند.

    طرح تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان رسمی-کارگری به رسمی یا پیمانی در دستگاه‌های اجرایی

    ماده واحده- از تاریخ تصویب این طرح، دولت موظف است احکام استخدامی کارکنان رسمی-کارگری در دستگاه‌های دولتی را به رسمی- کشوری یا پیمانی تغییر دهد.

    تبصره ۱- کارکنان رسمی- کارگری به کلیه کسانی اطلاق می شود که مستخدم دولت بوده و در احکام کارگزینی آنان عبارت رسمی- کارگری قید شده است.

    تبصره ۲- بعد از تصویب این قانون، کارکنان فوق از همه مزایای قانون مدیریت خدمات کشوری مشابه سایر مستخدمین دولت بهره‌مند خواهند شد.

    این طرح در جلسه علنی شماره ۱۶۲ روز چهارشنبه مورخ ۲۰/۰۹/ به صورت یک‌فوریت اعلام وصول گردید

  7. جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان مازندران:

    امید است فوق العاده برای همه کار کنان زحمت کش بهزیستی باشد نه فقط برای کار کنان رسمی کشور ی – پیمانی باشد زحمت کار ی سازمان بهزیستی بر دوش کار کنان رسمی کار گری بهزیستی است که در پست های مهم حساس تخصصی و زیان آور و مد کاری کار می کنند اما دریافتی آنها نه مانند همکار ان خدمات کشوری است نه مانند همکاران قانون کار نه ماننده همکاران قرارداد معین ( حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم !و نه مانند همکاران خدمات کشوری! نه مثل همکاران قراردادمعین )امید ریاست محترم سازمان اول نابرابری داخلی سازمان حل کنند بعد بفکر فوق العاده خاص باشد ما کار کنان رسمی کار گری هم از مجلس و هم از وزیر کار خواستار نابرابری حقوق های داخلی سازمان بهزیستی هستم

  8. جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي:

    جناب آقای انوشیروان بند پی
    ریاست محترم سازمان بهزیستی کشور
    سلام علیکم
    احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و ………. شامل ما نمی شود. جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم. در اداره ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند. حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم !و نه مانند همکاران خدمات کشوری! نه مثل همکاران قراردادمعین !موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند! مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم. لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم.این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.