«معاشقه برخوانی خنجر و حنجر» به سبک نمایش‌های ایرانی اجرا می‌شود

۰۵م آذر ،

علیرضا مهران:

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ بازیگر و کارگردان تئاتر از به صحنه بردن نمایش « معاشقه برخوانی خنجر و حنجر» بعد از دهه اول محرم خبر داد.

علیرضا مهران بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس اظهار داشت: نمایش «معاشقه برخوانی خنجر و حنجر» نوشته ابوالفضل حاج علیخانی با طراحی و کارگردانی من از روز ۱۱ آذر، بعد از دهه اول محرم به مدت یک ماه و در ساعت ۱۹:۱۵ در تماشاخانه ماه به روی صحنه می رود.

وی ادامه داد: این نمایش در مورد زندگی «شمرابن ذی الجوشن» است و بر اساس نمایش های ایرانی اعم از سیاه بازی، نقالی، پرده خوانی، تعزیه و سخنرانی به صورت روایی به صحنه می رود، در حقیقت در این نمایش یک بازیگر حضور دارد که ضمن روایت داستان ها به ایفای تمامی نقش ها نیز می پردازد.

مهران در مورد ویژگی های طراحی صحنه در این نمایش تصریح کرد: طراحی نمایش «معاشقه برخوانی خنجر و حنجر» به صورت مینیمال بوده است، تمامی فضاسازی و مکان ها در این نمایش با یک میز و۱۰ چهار پایه نشان داده شده است که بازیگر هر یک از نقش ها را در کنار این چهارپایه ها بازی می کند.

این کارگردان عنوان کرد: طراح حرکت این نمایش بر عهده علی براتی است که وی به عنوان رقصنده در نمایش نیز حضور دارد همچنین احتمال اینکه در اجرای عمومی این نمایش از موسیقی ضبط شده استفاده کنیم نیز وجود دارد.

گفتنی است نمایش «معاشقه برخوانی خنجر و حنجر» از ۱۱ آذر ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه می رود.

انتهای پیام/ ش.ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۶۲۷


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.