معاون وزیر دادگستری: اجرای دقیق قانون کار نیازمند دادگاه‌های تخصصی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

معاون وزیر دادگستری جامعه را نیازمند تغییر نگاه به کارگر در مسیر کار ایرانی دانست.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) از جهرم، معاون وزیر دادگستری عصر پنج‌شنبه در همایش یک‌روزه فرهنگ عمومی، حمایت از کار و تولید ملی در جهرم، با اشاره به نقش کارگران در عرصه تولید ملی اظهار نمود: بحث و تصمیم‌گیری‌ها تا چه میزان سبب پیوند بیشتر کارگر و کارفرما در مسیر تقویت تولید ملی و زمینه‌ساز نگاهی درست به کارگر در مسیر ارتقای سطح تولید ملی شده است.

سعیدی خاطرنشان نمود: امروز دادگاه‌های تخصصی برای اجرای دقیق قانون کار نیاز داریم، البته در قانون کار مواردی با رویکرد کارآفرینی باید اصلاح شود تا مسیر نظم بخشیدن به کار مفید در جامعه بیان شود که شاید یکی از الزامات تولید ملی تبیین نقش بازدارنده کارگر است.

وی از دور زدن قانون کار توسط بعضی کارفرمایان انتقاد و خاطرنشان نمود: بعضی به کارگر ظلم می‌کنند، اما خط تولید بازدارنده موقعی در جامعه رونق می‌گیرد، که کارگر خود تصمیم‌گیر باشد و به کارگران برای تولید بهتر بها داد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان نمود: ما بسیار کار می‌کنیم، اما موثر واقع نمی‌شود، امروز در دنیا شاخص کار موثر است، زیرا ضعف اصلی ما در بهره‌وری است هرچه شاخص کار بیشتر موثر باشد، بهره‌وری شدت می‌گیرد.

‌وی افزود: روند تحولات اقتصادی در حوزه اداری باید در مسیر فرهنگ‌سازی و آموزش کارگر و کارفرما برای ارتقای نگاه به این دو قشر باشد تا آموزش کارگران یک سیر تازه در عرصه تولید به وجود آورد و کارگر خود تصمیم‌ساز باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.