معترضان به نژادپرستی در نزدیکی کاخ سفید

خشم معترضان از مرگ “جورج فلوید” توسط پلیس آمریکا نه تنها آرام نگرفته بلکه با درگیری پلیس در برخی ایالت‌های آمریکا بالا گرفته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موج گسترده‌ای از اعتراضات و درگیری با نیروهای پلیس در مقابل کاخ سفید در آمریکا ایجاد شده است. مأموران پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده‌اند.

پلیس با استفاده از تجهیزات ضد شورش سعی در جلوگیری از ورود مردم به محل دفتر ریاست جمهوری دارد.

اعتراضات گسترده‌ی اخیر که در چندین ایالات آمریکا به ویژه در مینیاپولیس، آتلانتا، نیویورک و نیز لس آنجلس بالا گرفته است پس از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست در مینیاپولیس توسط افسر پلیس صورت گرفت. این افسر پلیس به قتل عمد نوع سه در مرگ فلوید متهم شده، اما موج اعتراض‌ها از سیستم نژادپرستانه آمریکا هم‌چنان رو به افزایش است و خشم مردم از نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا آرام نگرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر ناآرامی‌ها در ایالات مختلف ادامه یابد، دولت فدرال وارد عمل خواهد شد و از ارتش استفاده خواهد کرد. هم‌چنین ترامپ در مراسم ناسا در مرکز فضایی کندی در فلوریدا گفت: مرگ جورج فلوید یک فاجعه سنگین بوده است اما به آشوبگران اجازه نمی‌دهم مسلط شوند.

ترامپ چپ‌گرایان تندرو را دلیل این ناآرامی‌ها در برخی ایالت‌ها خوانده و هشدار داده که اگر این خشونت‌ها ادامه یابد، می‌تواند نیروهای ارتش را «خیلی سریع» و «بدون معطلی» به مینیاپولیس اعزام کند.

مردم متعرض و خشمگین آمریکا همچنین اقدام به آتش زدن ماشین‌های پلیس و ساختمان‌های اطراف کرده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.