معرفی شرکت بیمه ایرانی به هند

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:به گزارش ممتاز به نقل از روابط عمومی بیمۀ معلم وزارت امور و اقتصادی و دارایی در نامه‌ای شرکت بیمه معلم را به طرف هندی معرفی کرده است.

دولت هند در دوره‌های سه‌ماهه مجوز فعالیت این دو شرکت را تمدید می‌کند. مجوز فعالیت این شرکت‌ها ۲۷ سپتامبر تمام شده و دهلی‌نو تاکنون از تمدید دوباره این مجوز اجتناب کرده است.

به گزارش ممتاز به نقل از روابط عمومی بیمۀ معلم وزارت امور و اقتصادی و دارایی در نامه‌ای شرکت بیمه معلم را به طرف هندی معرفی کرده است.

طبق آنچه در خبرها آمده منابع هندی از تأخیر ۱۱روزه دولت هند در تمدید مجوز دو شرکت بیمه ایرانی برای پوشش مبادلات بین دو کشور خبر داده و اعلام کردند در نتیجه این امر صادرات و واردات بین ایران و هند دچار وقفه شده است.

پیگیری از مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت مشخص کرد که سبب اصلی بروز مشکل در مبادلات تجاری ایران و هند ناشی از عدم معرفی شرکت بیمه ایرانی به طرف هندی است؛ رضا عباس قلی به خبرنگار ما گفت: «وزیر اقتصاد باید با ارسال نامه‌ای به طرف هندی شرکت بیمه مذکور را معرفی کند.»

طبق آنچه از سوی این مقام مسئول اعلام شده کشور هند از چندماه قبل درخواست‌هایی را مبنی بر ورود چند شرکت خارجی برای بیمه نمودن شناورهایی که بین دو کشور در حال رفت و آمد می باشند مطرح کرده بود که در نهایت ایران این پیشنهاد را نپذیرفت و سه ماه از هند فرصت گرفت تا شرکت بیمه ایرانی مورد نظر خود را به آنها معرفی نماید.

پیش از اتمام مهلت مجوز قانونی، دو شرکت بیمه کیش و معلم بعنوان شرکت‌های بیمه ایرانی به‌جای شرکت‌های خارجی به شناورهایی که بین دو کشور رفت و آمد دارند خدمات بیمه ارائه می‌دادند.

از وزارت اقتصاد کسب اطلاع کرد و باخبر شد که محسن پاریزی معاون امور بانک و بیمه وزیر اقتصاد در نامه‌ای شرکت‌های بیمه کیش، قشم و معلم را به طرف هندی معرفی کرده است.در عین حال روز قبل رویترز گزارش داده که دو شرکت بیمه کیش و معلم ایران به‌جای شرکت‌های اروپایی به شناورهایی که بین دو کشور رفت و آمد دارند خدمات بیمه ارائه می‌دهند.

دولت هند در دوره‌های سه‌ماهه مجوز فعالیت این دو شرکت را تمدید می‌کند. مجوز فعالیت این شرکت‌ها ۲۷ سپتامبر تمام شده و دهلی‌نو تاکنون از تمدید دوباره این مجوز اجتناب کرده است.

به‌گفته منابع آگاه سه محموله نفتی ایران در بنادر هند برای دریافت مجوز معطل مانده‌اند و این در حالی است که چند کشتی کانتینربر در بندرعباس ایران معطل مانده‌اند.

گفت ایران توسط نفتکش‌های ایرانی به هند صادر می‌شود و کالاهای غیرنفتی و صنعتی هند نیز توسط کشتی‌های شرکت ایرانی حافظ به ایران صادر می‌شود.

بر اساس این گزارش دو نفتکش ایرانی که حامل نفت خام برای شرکت اسار می باشند در یکی از بنادر هند منتظر مانده‌اند. یک نفتکش بزرگ دیگر نیز که حامل نفت برای مانگالور است در یک بندر دیگر هند معطل مانده است.

شرکت مانگالور که قصد دارد در ماه جاری ۵ محموله نفتی از ایران وارد کند به وزارت نفت هند بابت تأخیر در دریافت محموله‌های نفت ایران و صدور مجوز برای این محموله‌ها شکایت کرده است.

مقامات شرکت‌های مانگالور و اسار با ارسال نامه‌ای برای وزارت کشتیرانی هند خواستار تمدید مجوز ورود نفتکش‌های ایرانی به بنادر این کشور شده‌اند. مشخص نیست چرا وزارت کشتیرانی هند از تمدید این مجوز اجتناب می‌کند.

هند خواستار دریافت نامه‌ای از سوی وزارت اقتصاد ایران برای تأیید نامه‌های اعتباری صادرشده توسط وزرای سابق نفت و صنعت ایران شده است. محمد پاریزی معاون وزیر در امور بانکی و بیمه ایران در روز ۲۰ سپتامبر با ارسال نامه‌ای برای هندی‌ها حمایت دولت ایران از بیمه معلم، بیمه قشم و بیمه کیش را اعلام داشته است.

بر اساس این گزارش ۱۰۰۰ کانتینر در بندری در غرب هند معطل مانده‌اند تا مجوز ارسال به‌سمت ایران را به دست بیاورند. به‌علاوه سه کشتی فله‌بر در بندرعباس ایران قرار دارند که باید برای بارگیری برنج و کنجاله سویا به هند فرستاده شوند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.