معضل مواد مخدر با شعار حل و فصل نمی‌شود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین ذوالفقاری در دیدار با ژنرال دلشاد اسحاق اف معاون رئیس ستاد و رئیس اطلاعات وزارت دفاع کشور تاجیکستان، سرهنگ ناراف وابسته جدید نظامی و سرگرد مرادف از ستاد کل نیروهای مسلح این کشور در هتل پردیس ناجا دیدار و گفتگو کرد.

ذوالفقاری با مثبت ارزیابی کردن ارتباط ایران و کشور تاجیکستان گفت: اگر چه با کشور تاجیکستان مرز خشکی نداریم اما روابط مطلوب بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی تاثیرات بسزایی در ادامه این روابط خواهد داشت.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه عواقب مشکلات داخلی برخی کشورها، گریبانگیر کشورهای همسایه و منطقه می‌شود‏، گفت: همسایگی ایران با کشور افغانستان موجب شده تا در شرق کشورمان با معضلاتی از قبیل گروگانگیری‏، قاچاق موادمخدر، قاچاق انسان و تروریسم مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر افغانستان، در مرز پاکستان نیز با این مشکلات مواجه هستیم، گفت: البته با اقداماتی که در این رابطه صورت گرفت، شرایط کاملاً تغییر یافت.

ذوالفقاری در این دیدار به توجه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با انسداد مرزها از قبیل نصب سیم خاردار، احداث کانال و دیوارهای بتونی، نصب تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و همچنین تغییرات ساختاری از لحاظ نیروی انسانی و پاسگاه‌ها اشاره کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه در شرق کشور وضعیت رو به بهبود است،‌ گفت: با تغییر ساختارها و تقویت آموزش‌ها درصدد هستیم تا ناامنی را در منطقه کاهش دهیم.

وی، عمده تکنولوژی بکارگیری شده در مرزهای ایران را ساخت صنایع داخلی کشور عنوان کرد.

ذوالفقاری ادامه داد: آمریکا و کشورهای عضو ناتو با استفاده از سیاست قدیم انگلیسی‌ها که اختلاف بینداز و حکومت کن؛ با اختلاف در کشورهای منطقه علاوه بر دیکته کردن سیاست‌های‌شان و نیز به قدرت رساندن عوامل دست نشانده بر کشورهای مورد نظر، سلاح های خود را در کشورهای منطقه به فروش می‌رسانند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه مسئله مواد مخدر و تروریسم باید ریشه‌ای حل شود، تصریح کرد: کشورهای منطقه باید با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند و به جای کمک گرفتن از کشورهای غربی، مشکلات منطقه و داخلی کشور خود را حل و فصل کنند، این در حالی است که آمریکا و ناتو برای حل مشکل منطقه نیامده‌اند بلکه برای رسیدن به منافع خود به منطقه آمده‌اند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با کشورهای منطقه به صورت شفاف صحبت و مواضع خود را اعلام می‌کند.

فرمانده مرزبانی ناجا به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه کاهش آسیب‌های موادمخدر اشاره کرد و گفت: کشورمان در مبارزه با سوداگران مواد افیونی تاکنون ۱۲ هزار مجروح و چهار هزار شهید تقدیم کرده است که این نشانگر عزم و اراده ایران در امر مبارزه با مافیای مواد مخدر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: معضل موادمخدر،‏ موضوع پیچیده است که صرفاً با شعار نمی‌توان آن را حل و فصل کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهد، گفت: در این اجلاس، اکثر کشورها به این نتیجه رسیدند که شیوه این نوع حاکمیت در دنیا غلط است و با این روش نمی‌توان در جهان عادلانه حکومت کرد.

ذوالفقاری در پایان تصریح کرد: امیدواریم مردم و دولت‌های منطقه هوشیار شوند و با همفکری یکدیگر دست بیگانگان را قطع کنند تا آرامش کامل در منطقه حکم فرما شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.