مبارزه با قاچاقچیان تمایل به مصرف مواد‌مخدر را کاهش می‌دهد

مشاور معاونت قوانین مجلس با بیان اینکه اجرای راهکارهای قانونی مبارزه با قاچاقچیان تمایل به مصرف مواد مخدر را کاهش می‌دهد، گفت: برخورد جدی با قاچاقچیان باعث می‌شود که افکار عمومی نسبت به برخورد با این افراد اطمینان خاطر پیدا می‌کنند.

مجید نصیرپور سردهایی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، درباره لزوم برخورد با جرایم مواد مخدر اظهار داشت:مواد مخدر یک معضل اجتماعی بسیار پیچیده است و گرایش به مواد مخدر صرفا به خاطر وجود مواد مخدر نیست بلکه عوامل دیگری در گرایش جامعه به مصرف و قاچاق مواد مخدر تاثیر می‌گذارد.
مشاور معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جوامعی که دچار افسردگی و سرخوردگی می‌شوند به مصرف مواد مخدر تمایل بیشتری دارند و این نیاز قاچاق مواد مخدر را نیز در جامعه توسعه می‌دهد.

وی با بیان اینکه اجرای راهکارهای قانونی مبارزه با قاچاقچیان تمایل به مصرف مواد مخدر را کاهش می‌دهد، ادامه داد: توسعه چگونگی اعمال قوانین مواد مخدر و برخورد جدی با قاچاق چیان باعث می‌شود که افکار عمومی نسبت به برخورد با این افراد اطمینان خاطر پیدا کنند.

نصیرپور سردهایی با اشاره به ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر تمام دستگاه‌های کشور عضویت دارند و این امر نمایانگر آن است که هر یک از نهادهای کشور در مساله مواد مخدر مسئولیت مخصوص به خود را دارند و مشکل مواد مخدر تنها از طریق همگرایی و تعامل همه جانبه کشور مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.