مقابله با ام اس با کاهش فشارهای روانی

۱فروردین ۱۳،
ممتاز نیوز : سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: علائم و عوارض بیماری ام اس می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و همچنین شدت و سیر بیماری نیز در اشخاص مختلف، تا حد بسیاری متفاوت است.
وی با بیان اینکه تاکنون سبب دقیق بیماری ام اس مشخص نشده است، تصریح کرد: در عین حال بعضی از عوامل به عنوان عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به ام اس شناخته شده‌اند که عوامل شغلی، محیطی، ژنتیک، جنسیت، مهاجرت و زندگی در ارتفاعات از جمله مهمترین آنها است.

ترابیان زاده گفت: اگرچه امکان درمان بیماری ام اس به سبب نبود عامل دقیق این بیماری تقریباً غیرممکن است، اما با بعضی از اقدامات و راهکارها می‌توان خطر و عوارض این بیماری را کاهش داد.

وی تأکید کرد: با کاهش فشارهای روحی-روانی به ویژه استرس و درمان زودهنگام ام اس و پیگیری اقدامات درمانی، امکان مقابله با این بیماری و جلوگیری از تشدید آن وجود دارد.

ترابیان زاده یادآور شد: اصلاح عادات غذایی به ویژه کاهش میزان مصرف چربی‌ها نیز می‌توان از تشدید عوارض ام اس پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه ورزش کردن نیز در مبتلایان به ام اس موضوعی مهم است، خاطرنشان کرد: با پرهیز از استعمال سیگار، پرهیز از اضطراب و تنش‌های روحی-روانی و کنترل عفونت‌های مختلف نیز می‌توان خطرات ناشی از ام اس را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.