۷۰ درصد بیماری های منشاء روانی دارند

۱۱م دیماه ،

تحقیقات نشان می دهد بسیاری از بیماری ها منشاء روانی دارند تا جایی که ۷۰ درصد از آن ها از تاثیرات فشارهای روانی ناشی می شوند.

دکتر علی رضا رزندی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت:طی آخرین تحقیقات صورت گرفته در زمینه روانشناسی فشارهای روانی اصلی ترین عوامل بروز بیماری های جسمی شناخته شده اند که انسان ها را در زمینه سلامت جسمانی با چالش های تازه و گوناگون مواجه می کند.

دکتر زرندی در ادامه گفت: جهان امروز به سبب پیچیدگی های فراوان آدمی را تحت فشار قرار داده است و این فشارها سبب بروز ترس، اندوه و اضطراب می شوند که این عوامل با ایجاد ناتوانی در انسان سبب عدم کمیابی می گردد.

وی ادامه داد: بین ظاهر یک فرد و عدم ملاحظه علائم بیماری در او نشان دهنده سلامتش نیست زیرا حتی زمانی هم که یک فرد علی رغم وجود مشکلات جسمی متعدد از سلامت روانی برخودار است فردی سالم محسوب می گردد.

دکتر زرندی در خاتمه با اشاره به ویژگی ها و شرایط سلامت روانی گفت: بهبود بخشیدن روابط شخصی ، کنترل بر رفتار، تامین نیازها ، بالا بردن ایمنی عاطفی ، زندگی هدفمند و با برنامه، لذت بردن از زندگی، ایجاد معنویت و ارتباط با خدا و اهمیت به سلامت فیزیکی از جمله مهم ترین عواملی است که فرد با رعایت آن ها می تواند سلامت روانی خود را تا حد بسیاری ارتقا دهد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.