مقدار سرانه بودجه عمومی برای هر ایرانی در لایحه سال ۹۶

لایحه بودجه سال آینده

ممتاز نیوزمبلغ سرانه بودجه هر ایرانی در لایحه بودجه سال آینده

مبلغ سرانه بودجه عمومی، برای هر ایرانی در لایحه سال آینده ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

لایحه بودجه سال آینده کل کشور به عنوان آخرین سند دخل و خرج سالانه دولت یازدهم در حالی هفته گذشته تقدیم مجلس شد که قرار است این بودجه برمبنای برنامه شش,م توسعه تصویب شود و بنا به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، برآیند آن، رشد اقتصادی و اشتغال ایجاد خواهد کرد.

یکی از بخش‌های مهم لایحه بودجه سال آینده، بودجه عمومی دولت است که گزارش‌ها نشان می‌دهد که مبلغ سرانه بودجه عمومی، برای هر ایرانی در لایحه سال آینده ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

به این ترتیب، مقدار بودجه عمومی دولت که به ازای هر ایرانی خرج خواهد شد، در بخش‌های مختلف این‌گونه خواهد بود: قانون‌گذاری ۹ هزار و ۶۳۳ تومان، امور قضایی ۹۰ هزار و ۱۹۴ تومان، دفاع ۵۰۲ هزار و ۱۰۸ تومان، نظم و امنیت عمومی ۱۳۷ هزار و ۴۰۹ تومان، آموزش و پژوهش ۷۰۰ هزار و ۵۹۲ تومان، سلامت ۶۰۶ هزار و ۶۴۰ تومان، رفاه اجتماعی ۹۲۳ هزار و ۴ تومان، فرهنگ، تربیت‌بدنی و گردشگری ۱۱۶ هزار و ۵۵۶ تومان، کشاورزی و منابع طبیعی ۹۴ هزار و ۶۳۴ هزار تومان.

همچنین مقدار مصرف بودجه عمومی دولت به ازای هر ایرانی در بخش آب ۶۴ هزار و ۴۱۹ تومان، صنعت و معدن ۱۲ هزار و ۷۶۷ تومان، محیط‌زیست ۶ هزار و ۵۳۵ تومان، بازرگانی ۲۱ هزار و ۶۶۲ تومان، انرژی ۲۱ هزار و ۵۲۶ تومان، حمل‌ونقل ۱۱۸ هزار و ۴۸۷ تومان، ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴ هزار و ۴۴۳ تومان، روابط کار ۳ هزار و ۳۷۸ تومان و مسکن و عمران ۷۹ هزار و ۵۲ تومان خواهد بود.

به این ترتیب، این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که میزان مصرف بودجه عمومی دولت در بخش رفاه اجتماعی، بیش از سایر بخش‌ها خواهد بود.

در حال حاضر گزارش سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که جمعیت ایران امسال از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته؛ به‌طوری که در پایان شهریور امسال جمعیت ایران به بیش از ۸۰ میلیون و ۳۰۷ هزار نفر رسید.

منبع : آخرین خبر

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.