ملک عبدالله اگر غیرت داشت جزایر خود را از اسرائیل پس می گرفت

رژیم سعودی حامی رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و نوار غزه بود و هم اکنون نیز هماهنگ با تل آویو علیه مردم انقلابی مصر عمل می کند. مردم انقلابی مصر بارها به اعتراض علیه عملکرد سفارت عربستان در قاهره پرداخته اند به نحوی که سفارت سعودی برای مدتی تعطیل شد. . .

بولتن نیوز : شاه عربستان به جای جنجال بر سر جزایر ایرانی در خلیج فارس، جزایر خود را که به مدت چند دهه در اشغال اسرائیل است، آزاد کند یا لااقل سکوت در برابر اشغال این جزایر را بشکند.

این تحلیل عتاب آمیز و طعنه آلود را روزنامه القدس العربی خطاب به زمامداران رژیم سعودی نوشت. دکتر فؤاد حداد استاد دانشگاه مقیم لندن در این نوشته یادآور می شود: «شاید بعضی ها پیش از این اسم این دو جزیره متعلق به عربستان در دهانه تنگه تیران- تنها آبراهی که خلیج عقبه را به دریای سرخ متصل می کند را نشنیده باشند و بگویند که نمی دانند اسرائیل این دو جزیره را از سال ۱۹۶۷ و جنگ شش روزه اشغال کرده است. عجیب تر و غریب تر در این مسئله، سکوت، سانسور شدید و کتمان این حقیقت است تا جایی که در بدترین حالت حتی خاندان سعودی حاضر به شکایت به سازمان ملل متحد در مورد تداوم اشغال این جزایر توسط اسرائیل نیستند در حالی که این روزها به صورت مکرر از اشغالگری ایران در جزایر سه گانه سخن می گویند

 این نویسنده در ادامه به دخالت ها و دعواهای سعودی ها با یمن بر سر جزایر مرجانی کوچک به خصوص جزیره «فرسان» در دریای سرخ اشاره می کند و یادآور می شود که این جزایر هیچ موقعیت راهبردی مانند صنافیر و تیران ندارند که بخواهد راه دریایی از آن بگذرد. دو جزیره «صنافیر» و «تیران» در حدود چهار مایلی بندر مصری «شرم الشیخ» قرار دارند که در جنگ ۱۹۵۳ به اشغال درآمدند و این اشغالگری تا زمان حال ادامه دارد.

 به گزارش جام نیوز، القدس العربی می پرسد: «چرا باید سکوت و سانسور خبری در مورد سرنوشت این دو جزیره وجود داشته باشد؟ آیا این سانسور ناشی از ترس و واهمه سعودی ها از رژیم اسرائیل است؟ یا این دو در استراتژی منطقه ای آمریکا، متحد یکدیگر هستند؟»

 خاطرنشان می شود نیروهای نظامی آل سعود چندان هم بیکار نیستند و هم اکنون به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی، در حال شکنجه و کشتار مردم مسلمان بحرین هستند.

 رژیم سعودی حامی رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و نوار غزه بود و هم اکنون نیز هماهنگ با تل آویو علیه مردم انقلابی مصر عمل می کند. مردم انقلابی مصر بارها به اعتراض علیه عملکرد سفارت عربستان در قاهره پرداخته اند به نحوی که سفارت سعودی برای مدتی تعطیل شد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.