مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل، نشانه حمایت آن از اسرائیل است

رئیس کمیسیون سیاسی مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد: مخالفت آمریکا با عضویت کشور فلسطین در سازمان ملل متحد براساس پایبندی کامل واشنگتن به حمایت از رژیم اسرائیل است و این با شعارهای این کشور درباره دموکراسی و آزادی کاملا تناقض دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: آمریکا با دستیابی فلسطین حتی به عضویت غیر کامل در سازمان ملل متحد مخالفت می کند.

وی افزود: مخالفت آمریکا براساس پایبندی این کشور به حمایت از اسرائیل و درخواست ها و نیازهای آن و شاید تن دادن به خواسته نخست وزیر اسرائیل است که این امر با منافع ملی واشنگتن تناقض دارد.

رئیس کمیسیون سیاسی مجلس قانونگذاری فلسطین خاطرنشان کرد: دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا تسلیم باج خواهی اسرائیل هستند و بایکدیگر درباره اینکه چه کسی از اسرائیل حمایت می کند، رقابت می کنند.

عبدالله اظهار داشت: فلسطین حق برخورداری از حقوقی را دارد که سازمان ملل متحد در بسیاری از قطعنامه های خود آن را تصویب کرده است و این سازمان باید قطعنامه های خود را اجرا کند.

وی افزود: پذیرش فلسطین به عنوان یک کشور حتی در حد عضو ناظر سازمان ملل، به دستیابی به راه حل سریع برای این مسئله کمک می کند.

عبدالله اظهار داشت: مذاکرات کنونی در این خصوص برای پذیرش یا عدم پذیرش کشور فلسطین نیست بلکه به منظور عقب نشینی اشغالگران اسرائیلی است و این امر قابل مذاکره نیست.
 
رئیس کمیسیون سیاسی مجلس قانونگذاری فلسطین تصریح کرد: کابینه اسرائیل نمی خواهد به اشغالگری پایان دهد به همین علت شهرک سازی ، مصادره زمین ها و در تنگنا قرار دادن فلسطینی ها در زندگی روزمره شان را گسترش می دهد تا آنها را وادار به کوچ کند اما فلسطینی ها هرگز سرزمین و خانه وکاشانه شان را ترک نخواهند کرد.

عبدالله تاکید کرد: آمریکا می گوید اکنون جهان را رهبری و برای آزادی تلاش می کند اما در عمل با عضویت کشور فلسطین در سازمان ملل متحد مخالف است و این رفتار متنافض به اعتبار آن لطمه می زند.

وی اظهار داشت: رژیم اسرائیل از تلاش ها برای یهود سازی قدس، تغییر آثار و هویت ملی، کوچاندن مردم، مصادره زمین های آنها و محروم کردن آن ها حتی از منابع طبیعی مانند آب دست برنمی دارد از این رو ما نباید در برابر این اقدامات سکوت کنیم و نظاره گر موضع خصمانه و جانبدارانه آمریکا در این زمینه باشیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.