منطقه ۱۷ باید به قطب فرهنگی بدل شود

قائم مقام شهرداری منطقه ۱۷ گفت: منطقه ۱۷ دارالشهر است که با توجه به گسترش فعالیتهای فرهنگی باید به قطب فرهنگی تهران بدل شود.

جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: منطقه ۱۷ شهرداری تهران با توجه به مامن و زادگاه ۴۰۰۰ شهید به خون خفته انقلاب معروف به داراالشهداست که باید به قلب فرهنگی بدل شود.
وی ادامه داد: برای تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی صرف به یک نهاد اجتماعی امیدوار هستیم بتوانیم با بهره گیری از این عقبه عظیم معنوی در منطقه چهره ایثار و شهادت را در بهترین شکل نشان داده و با همکاری مردم در راستای کاهش فاصله مناطق شمال و جنوب شهر این منطقه را به بهترین منطقه تبدیل کنیم.
جمشیدیان تصریح کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی، ورزشی، تفریحی با نام قنوت انتظار در ایام ماه شعبانیه از برنامه هایی است که در این چارچوب تعریف شده و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.
قائم مقام شهرداری منطقه ۱۷ خاطر نشان کرد: غرفه تفال به شهدا در منطقه با ۴ هزار شهید یکی از جاذبه های معنوی برای شهروندان و بخصوص جوانان بوده که برای نخستین بار چنین غرفه ای راه اندازی شده است.
** اذان گویان نوجوان در منطقه ۱۷ به رقابت می پردازند.
مدیر روابط عمومی منطقه ۱۷ گفت: در حاشیه جشنواره تفریحی ورزشی قنوت انتظار مسابقه اذان در بین نوجوانان در بوستان بهاران برگزار می شود.
پناهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: مراسم تفریحی ورزشی قنوت انتظار با حضور اذان گویان نوجوان همه روزه قبل از نماز مغرب و عشا در بوستان بهاران برگزار می شود.
همچنین وی در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی اظهار داشت: خانه سلامت محله امامزاده حسن اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع رنگ درمانی کرد.
پناهی خاطر نشان کرد: در این برنامه تعدادی از شهروندان حضور داشته و کارشناس سلامت درباره رنگ ها، ترکیب و تاثیر آنها بر سلامت روانی مباحثی را مطرح کرد.
** شهرداری منطقه ۱۷:
امضای تفاهم نامه در راستای پیشگیری از اعتیاد
مدیر مرکز جامع و خدمات اجتماعی منطقه ۱۷ گفت: مرکز جامع خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ با مراکز دولتی وغیر دولتی فعال در حوزه ا عتیاد تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
قربان زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت های پیشگیری از ابتلا به اعتیاد این تفاهم نامه امضا شد.
وی ادامه داد: یکی از رویکردهای شهرداری تبدیل از نهادهای خدماتی به نهادی فرهنگی اجتماعی است که از این پس با بعضی از نهادها  و اداره های مختلف که خدمات آنها به آسایش و رفاه شهروندان قم  می شود تفاهم نامه همکاری امضا شد.
قربان زاده تصریح کرد: ارائه خدمات بازتوانی کاهش آسیب های اجتماعی شامل خدمات پزشکی، دودکاری نگهداری، آموزشی و ترک اعتیاد داوطلب در زمینه درمان این عارضه اجتماعی انجام می شود.
قربان زاده خاطر نشان کرد: باشناسایی خانواده هایی که عضوی از اعضای خانواده درگیر معضل اعتیاد است انها را برای استفاده رایگان یا کم بها از این خدمات به مراکز مرتبط و طرف قرارداد معرفی می کنیم
ثبت نام کانون همیاران محبت در منطقه ۱۷
مدیر اداره امور بانوان شهرداری منطقه ۱۷ گفت: ثبت نام از بانوان منطقه برای شرکت در کلاس های کانون فرهنگی، اجتماعی همیاران محبت آغاز شد.
قره داغی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: این کلاس ها با هدف آموزش مهارت های زندگی به زوج های جوان منطقه برگزار می شود.
وی ادامه داد: شرکت در این کلاس ها که به صورت کارگاه آموزشی، توسط کارشناسان روانشناسی و جامعه شناسی اداره می شود.
قره داغی تصریح کرد: کلاس های آموزشی به بانوان جوان کمک می کند با استفاده از مهارت های فردی توان و ظرفیت خود را برای اداره امور خانواده و بالا بردن قدرت سازگاری در زندگی مشترک افزایش دهند.
مدیر اداره امور بانوان منطقه ۱۷ خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۷۲ نفر از بانوان منطقه در این کلاس ها ثبت نام کرده اند و فرصت برای ثبت نام تا پایان تیر ماه باقی است.
**تهیه پیوست های اجتماعی برای پروژه های شهر جنوب غرب پایتخت
مدیر دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ گفت: برای احداث و جانمایی پروژه های شهری جنوب غرب پایتخت پیوست اجتماعی تهیه و تنظیم می شود.
زهره جلال زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: طی هماهنگی میان واحد مطالعات اجتماعی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ برای احداث و جانمایی پروژه های شهری منطقه پیوست اجتماعی و طراحی و تنظیم خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت تهیه نیم رخ محلات و برپایی جلسات نظر سنجی و هم اندیشی در محله های شهر و محله های ۱۴ گانه این منطقه واحد مطالعات اجتماعی شهرداری منطقه در طول سال فعالیتهای مختلفی را برعهده دارد.
جلال زاده تصریح کرد: این برنامه ها با توجه به ضروت تهیه اطلاعات صحیح باید با رویکرد محله محوری و در تعامل با شورایان، و مدیریت هر محله انجام می شود که به همین دلیل در هر سرای محله خانه ای به عنوان خانه پژوهشگر محله فعال و پژوهشگر هر محله هم به شهروندان ان محله معرفی شده است.ده


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.