من و احمدی‌نژاد فهمیدیم که به درد یکدیگر نمی‌خوریم/ رئیس‌جمهور خرد جمعی را قبول ندارد

۲۴م اسفند ،

نامزد پیشنهادی جبهه پیروان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر بخواهیم عادلانه صحبت کنیم، یکی از مشخصه‌های بارز احمدی نژاد این است که به هیچ وجه خرد جمعی را قبول ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران “محمدرضا باهنر” نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست پرسش و پاسخی که در همایش انتخاباتی این جبهه برگزار شد در پاسخ به سوالی دربارهٔ هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها پروژه‌ای ضروری و غیرقابل اجتناب است و همت دولت نهم و مجلس هشتم نیز در اجرای آن ستودنی است.

وی ادامه داد: آغاز کار توسط دولت خوب و قانون مجلس نیز جامع بود یعنی به اصطلاح تیکاف خوبی در بحث هدفمندی انجام شد اما هنگامی که هواپیما برخواست در هوا دستکاری شد و قانون یا اجرا نشد و یا این که غلط اجرا شد.

باهنر به یکی از فواید هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: هدفمندی یارانه‌ها سبب شد در مصرف روزانه کشور ۳۰ میلیون لیتر کمتر شود.

وی افزود: مجلس به دو دلیل از دولت خواست تا مرحله دوم را فعلا اجرایی نکند دلیل اول برای آسیب‌شناسی مرحله اول هدفمندی بود و دلیل دوم نیز به تکانه‌های شدید اقتصادی مربوط می‌شود.

باهنر افزود: اگر یک چهارم پولی را که دولت به عنوان یارانه به مردم پرداخت می‌کند به آن‌ها ندهد می‌توانیم در کشور اعلام کنیم که درمان به صورت مجانی انجام می‌شود البته این کار بسیار سنگینی است و به مدیریت قوی نیاز دارد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی دربارهٔ سهام عدالت اظهار داشت: سهام عدالت گام مثبتی بود اما مسائل را برای مردم پیچیده کردند و هیچ حساب و کتابی در آن وجود ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تمامی اختیارات و پول در مقوله سهام عدالت در انحصار دولت و دربارهٔ کسری بودجه است، افزود: نقدینگی در کشور ۸ برابر شده است و کسری بودجه ساختاری در کشور ما ایجاد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل حمایت باهنر از احمدی‌نژاد کاسته شده است افزود: کاندیدای جامعه اسلامی مهندسین در سال ۸۴ لاریجانی بود و بنده نیز رئیس ستادش بودم هنگامی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شد جبهه پیروان بیانیه داد و اعلام کرد که هر دو کاندیدا خوب می باشند و مردم به هر کسی که می‌خواهند رای بدهند بنابراین ما حمایت خاصی از احمدی‌نژاد نکردیم.

وی تصریح کرد: هنگامی که احمدی‌نژاد رای آورد بنده گفتم که وی شخصی اصولگرا است و برویم با احمدی‌نژاد همکاری کنیم اما بعد از چند ماه هم آقای احمدی‌نژاد فهمید که من به دردش نمی‌خورم و هم من فهمیدم که احمدی‌نژاد به درد ما نمی‌خورد.

باهنر ادامه داد: در سال ۸۸ نیز بنده به آقای احمدی‌نژاد رای ندادم و برخی فکر می‌کردند که من به رقیب اصلی او رای دادم اما این گونه نبود و من به رقیب فرعی وی یعنی محسن رضایی رای دادم البته می‌دانستم که او رای نمی‌آورد.

باهنر تاکید کرد: اگر بخواهیم عادلانه صحبت کنیم یکی از مشخصه‌های بارز احمدی‌نژاد این است که خرد جمعی را به هیچ وجه قبول ندارد البته وی خرد جمعی مجموعه دولت را هم قبول ندارد و حتی اگر مشاورانش برخلاف نظرش حرفی بزنند آنان را برکنار می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.