دیدار روسای جمهور بیش از ۱۵ کشور با احمدی‌نژاد

دیدار روسای جمهور بیش از ۱۵ کشور با احمدی‌نژاد

جام جم آنلاین: روسای جمهور و نخست‌وزیران بیش از ۱۵ کشور با محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و ملاقات داشتند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین، در حاشیه نشست شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد مقامات، سران و روسای جمهور بسیاری از کشورها با محمود احمدی‌نژاد دیدار کردند.

سران کشورها که از دیروز برای شانزدهمین نشست جنبش عدم تعهد وارد تهران شدند تا صبح امروز دیدارهای فشرده دوجانبه‌ای با احمدی‌نژاد داشتند براساس این گزارش محمد مرسی، رئیس جمهور مصر و همچنین روسای جمهور بنگلادش، زیمبابوه، لبنان، اوگاندا، پاکستان و ترکمنستان روز گذشته در حاشیه اجلاس در محل سران با رئیس جمهور دیدار کردند.

همچنین نخست‌وزیر کامبوج، فرستاده ویژه پادشاه عربستان و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیروز با دکتر احمدی‌نژاد دیدار و ملاقات داشتند.

دیدار بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با احمدی‌نژاد نیز در حاشیه این اجلاس برگزار شد.

از صبح امروز نیز دیدارهای دوجانبه احمدی‌نژاد با اعضای شرکت‌کننده در اجلاس از سر گرفته شد و روسای جمهور آفریقای مرکزی، بنین، سریلانکا، سودان و بورکینافاسو با رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

همچنین معاون اول رئیس جمهور کوبا، معاون رئیس جمهور اندونزی و رئیس مجلس ملت الجزایر که در این اجلاس حضور دارند با احمدی‌نژاد دیدارهایی داشتند.

وزرای خارجه ارمنستان، بروندی، فرستاد ویژه پادشاه اردن و وزیر مشاور در امور خارجه عمان و همچنین وزیر کار و توسعه جوانان سومالی از جمله دیگر مقاماتی بودند که با رئیس جمهور در حاشیه اجلاس دیدار داشتند.

بسیاری از هیات‌ها و مقامات شرکت‌کننده در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد خواستار ملاقات و دیدار دوجانبه با رئیس جمهور کشورمان هستند.

خاطرنشان می‌شود بسیاری از مقامات و روسای جمهور کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس با مقام معظم رهبری نیز دیدار داشتند.

یوسف اسدی – خبرنگار جام‌جم آنلاین


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.