مواضع ترکیه در قبال رژیم صهیونیستی متناقض است

۰۶اردیبهشت،

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران انتظار اقدامات تهدید‌آمیز از سوی همسایگان خود را ندارد و قطعا با مقامات ترکیه در مورد واگذاری پایگاه هوایی به رژیم‌ صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

سید‌حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد درخواست رژیم صهیونیستی از دولت ترکیه مبنی بر واگذاری پایگاه هوایی به این رژیم گفت: مواضع ترکیه در قبال رژیم اشغالگر قدس برخلاف ادعاهای ترکیه در حمایت از مردم غزه است.
 
وی با اشاره به این مطلب که مقامات ترکیه در مدت زمانی نه چندان دور موضع سختی را در مقابل رژیم اشغالگر قدس اتخاذ کردند ادامه داد: امروز شاهد این مسئله هستیم که روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی به قدری نزدیک می‌شود که دولت اردوغان حاضر است پیرامون واگذاری پایگاه هوایی با این رژیم متجاوز گفتگو کند.
 
نقوی‌حسینی تصریح کرد: این مسائل بیانگر این است که غربی‌ها ترکیه را تحت تاثیر قرار داده و این دولت را به مهره و بازیگر خود در خاورمیانه تبدیل کرده‌اند که قطعا این مسئله برای ترکیه خسارات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت از جمله اینکه جهان اسلام هیچ گاه این کشور را در مورد این موضع گیری نخواهد بخشید.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم غزه که اردوغان برای آنها اشک ریخت، هرگز ترکیه را به این دلیل که با رژیم اشغالگر قدس اینگونه روابط صمیمانه برقرار کرده و حتی حاضر است پایگاه هوایی خود را در اختیار آنها قرار دهد نخواهند بخشید.
 
وی در ادامه در مورد موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران انتظار ندارد که همسایگانش اقداماتی انجام دهند که به واسطه این اقدامات امنیت ایران به خطر بیافتد، اگر ایران به مخالفان ترکیه پایگاه نظامی داده و از آنها حمایت کند آیا این کشور خوشحال خواهد شد ؟
 
وی ادامه داد: ایران انتظار اقدامات تهدید‌آمیز از سوی همسایگان خود را ندارد و قطعا با مقامات ترکیه در مورد این موضوع گفتگو خواهد کرد.
 
نماینده ورامین همچنین در مورد ادعای رژیم اشغالگر قدس در مورد حمله به ایران بیان کرد: رژیم صهیونیستی در جایگاهی قرار ندارد که بخواهد ایران را تهدید کند و جمهوری اسلامی ایران نیز اجازه چنین تهدیداتی را به این رژیم نخواهد داد زیرا این رژیم می‌داند اگر کوچکترین حرکتی بر علیه ایران انجام دهد، حتی اگر یک گلوله به سوی ایران شلیک کند تل‌اویو بر سر آنها خراب خواهد شد.
 
وی در پایان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در مورد حمله به ایران بلوف نظامی می‌زند اما ترکیه هم باید در جهان اسلام سیاست حفظ منافع جهان اسلام را دنبال کند.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.