موافقت با تغییر مدیریت حقوق انحصاری و ضروری استانداردها

۲۱م دیماه ، فاوانیوز: گوگل با تغییر دادن بعضی از اقدامات تجاری خود جهت حل مسایل کمسیون تجارت فدرال درمورد چگونگی مدیریت حقوق انحصاری و ضروری استاندارد و همچنین نفوذ آن در بازار برای تبلیغات جستجوی آنلاین موافقت کرد.

 
به گزارش فاوانیوز به نقل از سینا؛ تحت توافق صورت گرفته با کمسیون تجارت فدرال (FTC)، گوگل تعهدات پیشین خود را جهت امکان پذیر کردن دسترسی رقبا تحت شرایط منصفانه، معقول و غیر تبعیض آمیز به حقوق انحصاری ضروری استانداردها را برآورده خواهد کرد.

بیشتر این موارد به عنوان بخشی از معامله موتورولا موبیلیتی و مشکلات ایجاد شده پیش از مالکیت گوگل حاصل شده اند.

به عنوان بخشی از این توافق گوگل با یک دستور رضایت موافقت کرده است که این شرکت را از پیگیری احکام علیه یک صاحب امتیاز چه در دادگاه فدرال و چه در ITC جهت توقف استفاده از هر حق انحصاری ضروری استاندارد که شرکت پیش از این تحت شرایط FRAND نسبت به مجوز متعهد شده است منع می کند.

در نامه تعهد جداگانه به این کمسیون، گوگل با دادن انعطاف پذیری بیشتر به تبلیغ کنندگان آنلاین جهت مدیریت همزمان رقابت های تبلیغاتی در پایگاه AdWords گوگل و در پایگاه های تبلیغی رقیبان؛ و اجتناب از دستبرد به محتوای آنلاین از وب پایگاه اینترنتی های در اصطلاح “عمودی” که بر دسته های خاصی مانند خرید یا سفر برای استفاده در بخش پیشنهادات خود متمرکز می شوند، موافقت خود را اعلام کرد.

به گفته Jon Leibowitz رئیس FTC ” تغییراتی که گوگل با اعمال آنها موافقت کرده است تضمین خواهد کرد که مشتریان به کسب مزایای رقابت در فضای بازار آنلاین و بازار دستگاه های بی سیم مبتکرانه ای که از استفاده از آنها لذت می برند ادامه خواهند داد.”

FTC همچنین درمورد ادعاهایی مبنی براینکه گوگل نتایج جستجوی خود را به طور تبعیض آمیزی برای زیان رساندن به بعضی از وب پایگاه اینترنتی های خاص نشان داده است و اینکه گوگل برای انتشار یافتن جستجوی گوگل در فضای دسکتاپ و موبایل وارد توافق نامه های انحصاری غیر رقابتی شده است بررسی هایی را انجام داده است. این آژانس تصمیم دارد اقدامی را در ارتباط با این ادعاها اتخاذ نکند.

براساس گفته های Bet Wilkinson مشاور خارجی کمیسیون، بدون شک گوگل اقدامات سلطه جویانه ای را برای بدست آوردن امتیازاتی نسبت به جستجوگرهای رقیب خود انجام داده است. شواهد نشان نمی دهند که اقدامات گوگل در این حوزه در نقض قوانین ایالات متحده رقابت ها را فرونشانده باشد.

FTC شرحی از بسته توافقی رضایت را به صورت خلاصه در دفتر ثبت فدرال منتشر خواهد کرد. این توافق نامه مشروط بر اظهارنظر عمومی به مدت ۳۰ روز خواهد بود که از روز ۴ ژانویه آغاز و تا ۴ فوریه ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و پس از آن کمیسیون درمورد نهایی کردن دستور رضایت پیشنهادی تصمیم گیری خواهد کرد.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.