موزه هنرهای ملی ایران افتتاح شد

با حضور وزیر ارشاد؛

موزه هنرهای ملی ایران با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ˈمحمدحسن صالحی مرامˈمعاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در محوطه وزارت ارشاد گشایش یافت.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، “سید محمد حسینی” در حاشیه افتتاح موزه هنرهای ملی ایران گفت: این موزه یکی از موزه‌های مهم کشور است که هنرمندان و مردم به آن علاقه دارند.

وی از احیای مجدد این موزه قدردانی کرد و گفت: احیای این موزه و بازگشت آن بعد از چندین سال به محل اصلی خود، خاطره شیرینی را برای هنرمندان و هنردوستان زنده کرد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است سازمان میراث فرهنگی در کنار این موزه فعالیت‌های جنبی را در قالب برنامه‌های آموزشی اجرا کند.

حسینی در ادامه گفت: از آنجایی که این وزارتخانه، محل رفت و آمد هیات‌های خارجی است؛ لذا در بازدید این هیات‌ها از این موزه می‌توان فرهنگ اصیل و هنر ایران را به جهانیان معرفی کرد.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام ویژه و جدی برای فضاهای فرهنگی، هنری و صنایع دستی در کشور دارد.

موزه هنرهای ملی ایران به‌عنوان نخستین موزه کشور است که در سال ۱۳۰۹ تاسیس شد و آثار هنرمندان فراوانی در آن نگهداری می‌شود و بالغ بر ۵۰۰ اثر هنری از دوره قاجار تا اوایل پهلوی در این مکان نگهداری می‌شود.

هنرهای تجسمی شامل نقاشی، فرش، مینیاتورکاری، خاتم کاری، معرق و مشبک کاری و تابلو خط هستند و آثاری از اساتیدی چون “اسماعیل آشتیانی” نقاش، “علی اکبر کریمی” شاعر، “کمال الدین بهزاد” و “محمودرضا پرتوی” نگارگر و “علی اکبر صنعتی” در رشته هنرهای تجسمی در این نمایشگاه دیده می‌شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.