نخست‌وزیر عراق از جامعه جهانی خواست برای آزادی اسیران فلسطینی وارد عمل شود

۲۰م آذر ،

Rooholah Vahdati-37.jpg

نخست وزیر عراق با تاکید بر این که همبستگی با اسیران در زندان‌های رژیم صهیونیستی به معنای ایمان به مساله فلسطین است، از جامعه بین‌الملل خواست تا برای آزادی آنها دست به اقدامی جدی بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید، نوری المالکی، اول وزیر عراق امروز (سه‌شنبه) در افتتاحیه کنگره بین‌المللی “همبستگی با اسیران فلسطینی و عرب در زندان‌های رژیم صهیونیستی” که در بغداد برگزار شد از جامعه بین‌الملل خواست تا برای آزادی این اسیران و آزادسازی سرزمین‌های فلسطینی دست به اقدامی کارآمد بزند.

نوری المالکی خاطرنشان کرد: همبستگی ما با اسیران نشان‌گر ایمان ما به ارزش‌هایی است که اسیران از آن دفاع می‌کنند.

وی در ادامه افزود: زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌الملل به صورت کارآمد در این خصوص وارد عمل شود و به مسوولیت‌های خود برای آزادی اسیران و بازداشت شدگان و پایان رنج‌های مردم فلسطین و آزادسازی سرزمین‌های فلسطین عمل کند.

در این کنگره که در دو دهه قبل بی‌سابقه بوده سلام فیاض، اول وزیر دولت موقت فلسطین، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب، نمایندگانی از سازمان‌های مدنی و شخصیت‌های حامی فلسطین از ۷۰ کشور جهان مشارکت دارند.

هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق نیز اعلام کرد که در این کنگره از گزارش‌ها و پژوهش‌هایی در خصوص اوضاع اسیران فلسطینی و عربی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مطرح خواهد شد و نقش نهادهای بین‌الملل در حمایت از آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زیباری خاطرنشان کرد: این کنفرانس در چارچوب کنفرانس‌هایی است که عراق به عنوان رئیس اتحادیه عرب آنها را برگزار خواهد کرد.

نوری المالکی در سخنرانی خود اظهار کرد: عراق کاملا آمادگی دارد که با حمایت از شما برای بین‌المللی ساختن مساله اسیران فلسطین و عرب و پرده برداشتن از اقدامات وحشیانه نیروهای اسرائیلی عمل کند.

نوری المالکی روز دوشنبه نیز در دیدار با سلام فیاض گفته بود: نباید در مورد فلسطین ناامیدی و یاس در وجود کسی رخنه کند، چرا که راه سخت و طولانی در پیش روست اما نتایج آن مسلما عملی خواهد شد.

نخست وزیر عراق از کشورهای عربی خواست تا از فلسطین حمایت کنند و از تاثیر تحریم‌های رژیم صهیونیستی بکاهند و با فلسطین از این لحظه به بعد به عنوان یک کشور برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: مساله فلسطین وجدان جهانی را در مقابل آزمایشی سخت قرار داده است.

سلاح فیاض نیز در این دیدار از موضع اول وزیر عراق در حمایت از مساله فلسطین قدردانی کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.