نسخه کمیاب «هری پاتر و سنگ جادو» ۱۵۰ هزار پوند فروخته شد

۰۲خردادماه،

نخستین نسخه ی «هری پاتر و سنگ جادو» حاوی حاشیه نویسی ها و طراحی های «جی.کی. رولینگ» به قیمت ۱۵۰ هزار پوند چکش حراج خورد.

نخستین نسخه ی «هری پاتر و سنگ جادو» حاوی حاشیه نویسی ها و طراحی های «جی.کی. رولینگ» به قیمت ۱۵۰ هزار پوند چکش حراج خورد.

حراجی «ساتبی» لندن اولین نسخه ی رمان «هری پاتر و سنگ جادو» که توسط جی.کی. رولینگ حاشیه نویسی شده را به قیمت ۱۵۰ هزار دلار به فروش رساند.

این کتاب که در آن طراحی رولینگ از شخصیت های داستانش هم به چشم می خورد، در کنار اولین نسخه های آثار معروف دیگر نویسندگان به حراج رفت. مجموع ۴۴۰ هزار پوندی که از فروش این آثار به دست آمد ، صرف امور خیریه برای کمک به انجمن «قلم» نویسندگان انگلیسی می گردد.

کپی از کتاب پرفروش کودکان «ماتیلدا» به قلم «رولد دال» که دربردارنده ی تصویرگری های «کوئنتین بلیک» بود هم به قیمت ۳۰ هزار پوند خریداری شد. رمان «باقی مانده ی روز» شاهکار «کوزو ایشی گورو» نیز به قیمت ۱۸ هزار پوند چکش حراج خورد.

از دیگر آثار کم نظیری که در شعبه ی لندن «ساتبی» به فروش رسید، می توان به «مترولند» نوشته ی «جولین بارنز» (۱۴ هزار پوند)، «خواننده ی غیرمعمولی» به قلم «آلن بنت» (۱۱ هزار پوند) و «مرگ طبیعت گرا» اثر «سیموس هینی» (۱۷ هزار پوند) اشاره کرد.

کتاب های دیگری از نویسندگان نام آشنایی چون «هلن فیلدینگ»، «آندره لوی»، «دیوید لاج» و «فیلیپ پولمن» هم طی این حراجی در معرض فروش قرار گرفتند.

رولینگ در صفحه ۴۳ رمان ۱۵۰ هزار پوندی خود نوشته است: «این کتاب را در ساعات کوتاهی که گیر می آوردم ، در کافه های شلوغ یا در ساعات مرده ی شب می نوشتم. برای من داستان چگونه نوشتن «هری پاتر و سنگ جادو» به صورت ناپیدا در هر صفحه دیده می گردد و این ها فقط برای من دیدنی می باشند…

هفت گانه «هری پاتر» که به داستان های پسرکی جادوگر می پردازند ، پرفروش ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن ها چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگان به ارمغان آورده اند.

«هری پاتر و سنگ جادو» اولین بار در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و تنها ۵۰۰ جلد از آن انتشار یافت . به همین سبب کمیاب ترین رمان این مجموعه هفت گانه به شمار می رود. در اکتبر ۲۰۰۷ یکی از نسخه های این کتاب به قیمت ۳۷ هزار دلار در حراجی «ساتبی» لندن خریداری شد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.