نسل تازه سیستم ورودی USB در راه است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

کارشناسان فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند تا بر اساس آن نسل تازه سیستم‌های ورودی USB را به‌گونه‌ای ارایه دهند که ضمن سازگاری با مدل‌های کنونی باریک‌تر ساخته شود و امکان استفاده آسان‌تر از آن‌ها فراهم شود.
این سیستم ارتباطی تازه Type-C نام دارد و به عنوان یک ابزار تکمیلی برای ورودی‌های USB 3.1 مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش‌بینی شده است که مدل نهایی آن در اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی وارد بازار جهانی شود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هنوز هیچ تصویری از این فناوری تازه ارایه نشده است، اما گفته می‌شود که Type-C به اندازه ورودی microUSB ساخته خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که این محصول از نظر ظاهری شبیه به سیستم ارتباطی Lightning اپل طراحی شده است.
به عبارت دیگر این سیستم ارتباطی به گونه‌ای طراحی شده است که نیاز شما را برای استفاده از کابل‌های بلند برطرف می‌کند و سرعت انتقال اطلاعات را نیز افزایش می‌دهد.
 
"براد ساندرز"( Brad Saunders) مدیر گروه USB 3.0 Promoter در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که فرآیند طراحی Type-C در حال تکمیل است و این محصول در نهایت با اندازه و قابلیت‌های متفاوت به دست کاربران می‌رسد.
 
به گفته ساندرز، این سیستم ورودی تازه سبب خواهد شد تا نسل تازه گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی با بدنه بسیار باریک ساخته شوند. "الکس پلِگ"( Alex Peleg) از مدیران ارشد اینتل گفت که این استاندارد تازه می‌تواند تحولات فراوانی را در این حوزه ایجاد کند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.