نشست کارشناسی امروز ایران، آژانس و ۵+۱ بر سر جزییات توافق ژنو

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

کارشناسان ایران، آژانس و قدرتهای بزرگ روز دوشنبه در وین گرد هم می‌آیند تا بر سر جزییات توافق ژنو میان ایران و ۵+۱ به بحث و گفتگو بنشینند.

خبرگزاری فرانسه از وین در گزارشی به قلم «سیمون استورده»، به نشست روز دوشنبه کارشناسان گروه ۵+۱ و آژانس با هیئت نمایندگی ایران پرداخت و نوشت: کارشناسان ایران، آژانس و قدرتهای بزرگ روز دوشنبه در وین گرد هم می‌آیند تا بر سر جزییات توافق ژنو میان ایران و ۵+۱ به بحث و گفتگو بنشینند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان گروه ۵+۱ و آژانس با هیئت نمایندگی ایران به طور خاص در نشست دو روزه خود تلاش خواهند کرد تا نحوه نظارت بر فعالیتهای هسته ای ایران کشور، که در مذاکرات ژنو وعده تحقق آن داده شده است، مشخص شود.

بر اساس این گزارش، هیئت نمایندگی ایران تنها با کارشناسان آژانس دیدار خواهند کرد.

بر اساس مفاد توافقنامه بیست و چهارم نوامبر در ژنو، تهران متعهد شده است تا در دوره ای شش ماهه تولید اورانیوم غنی شده با خلوص پایین را محدود کرده و توسعه سایتهای فردو، نطنز و اراک را متوقف کند.

رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز بیست و نهم نوامبر به خبرنگاران گفته است کشورش در نظر دارد اجرای مفاد توافق ژنو را از اواخر ماه دسامبر یا اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۴ آغاز کند.
 
این تدابیر در راستای برقراری اعتماد میان طرفین صورت گرفته و دستیابی به توافقی طولانی مدت را هدف گرفته است.

قدرتهای بزرگ پذیرفته اند تا از تحریمهای خود علیه ایران را کاسته و بخشی از درامدهای مسدود شده نفتی را آزاد کنند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.