نصب تابلو‌های تبلیغاتی علیه اسلام در ایستگاه‌های متروی امریکا

مسافران مترو در حالی که منتظر قطار صبح در ایستگاه ایستاده‌اند، ناباوری خودشان را از نصب یک تابلوی تبلیغات ضد‌اسلامی در ایستگاه متروی شمال در وسچستر کانتی ابراز می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، «ابتکار دفاع از آزادی امریکایی»، گروهی که پالما گلر آن را ‌رهبری می‌کند، هزینه نصب این تابلو را داده است، تابلویی که دین اسلام را مرتبط با ۱۹۲۵۰ حمله تروریستی می‌داند که افراط‌گرایان از زمان ۱۱ سپتامبر انجام داده‌اند. این تابلو تبلیغاتی در اندازه‌های بزرگ و زمینه‌ای سیاه چاپ شده و یک علامت ستاره – *- در کنار عدد ۱۹۲۵۰ قرار گرفته است‌ به نشانه اینکه این عدد رو به افزایش است. در قسمت زیر تابلو هم نوشته شده: «این اسلام‌هراسی نیست، این واقعیت اسلام است.»

به گزارش پوکیپسی ژورنال، ساینتیا ادریس، استاد دانشگاه نیویورک، متخصص در مسائل مربوط به راستگرایی افراطی از دیدن این تابلو تبلیغاتی در ایستگاه لارچمونت شوکه شده است. او می‌گوید: «‌بزرگ‌ترین نگرانی من مشروعیت‌بخشی به راست‌افراطی است. وقتی که افراط‌گرایی وارد جریان اصلی می‌شود، تهدید‌آمیز‌ترین مسئله است. وقتی شما چیزهایی شبیه به این را در اماکن عمومی مانند ایستگاه مترو ببینید، این یعنی مشروعیت دادن به آن.» 

یک سخنگوی مسئول ایستگاه حمل و نقل شهری گفته است که نقطه نظر منعکس شده در این تابلو تبلیغاتی را تأیید نمی‌کند ولی از ممنوع کردن تبلیغات به خاطر محتوای آنها نیز اجتناب می‌نماید. ماه قبل هم مقام‌های مسئول حمل و نقل شهری در واکنش به انتقادهایی که از تبلیغات فلسطینی و در پاسخ آن، تبلیغات اسرائیلی در ایستگاه متروی شمالی ابراز شد، به همین نحو موضع‌گیری کردند. جوزف لهوتا، رئیس و مدیرعامل آژانس مسئول حمل و نقل شهری گفته است که این آژانس احتمالاً در ماه سپتامبر سیاست هایش را درباره تبلیغات سیاسی بررسی خواهد کرد. 

اقدامات گلر، وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی که هزینه نصب این تبلیغات را پرداخته، در گذشته نیز مناقشه‌برانگیز بوده و گروه متبوعش اخیراً از اداره حمل و نقل شهری به خاطر امتناع از نصب تبلیغات روی اتوبوس‌های شهری شکایت کرده بود. آژانس حمل و نقل شهری محتوای این تبلیغات را «‌دارای لحنی نامناسب‌» توصیف کرده بود ولی یک دادگاه فدرال به نفع گروه گلر رأی داد و اعلام کرد تبلیغاتی که حامی اسرائیل و شکست «جهاد» است، در متمم اول قانون اساسی امریکا به رسمیت شناخته شده است. 

حالا هم‌ خانم گلر می‌گوید که جدید‌ترین کمپین تبلیغاتی‌اش را در تمام امریکا گسترش خواهد داد و هزینه‌های آن هم از کمک‌هایی تأمین می‌شود که به وب سایت او شده است. او در ایمیلی که برای «ژورنال‌نیوز» فرستاده گفته است: «‌پیامی که من سعی دارم برسانم این است که مخالفت با تروریسم جهادی، «اسلام‌هراسی» نیست. من همچنین سعی دارم واقعیت و ابعاد جهاد اسلامی و لا‌پوشانی رسانه‌های جریان اصلی در مورد آن را برجسته‌نمایی کنم.‌» 

مخالفان پیام‌های ضد‌اسلامی حق آزادی بیان را تأیید می‌کنند ولی می‌گویند که این نوع تبلیغات هیچ هدف مثبتی ندارد. جان هاریس، رئیس شواری منطقه‌ای لیگ ضد‌افترای نیویورک روز سه‌شنبه گفت: «‌کلیشه‌سازی کل یک دین و ایجاد این شبهه که هر مسلمان یک جهادی مخفی است، فضایی به وجود می‌آورد که تبعیض نژادی را ساده‌تر و قابل قبول‌تر می‌کند.‌»


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.