نظام اعتبار بخشی علمی نقطه قوت بیمارستان های آموزشی

۰۱ تیرماه ۱۳،

با اجرای این نظام پیشرفت های خوبی در زمینه ی ارتقای کیفیت ارائه خدمات و به روز رسانی آن در اسرع وقت حاصل نشده است.

دکتر نفیسه اسماعیلی رئیس قطب عملی پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران در خصوص نظام اعتبار بخشی علمی گفت: با توجه به ابلاغ رسمی از سوی وزارت بهداشت و با اعلام زمان بندی در بسیاری از قسمت ها در حال حاضر پیشرفت هایی را در زمینه ی ارتقای کیفیت ارائه خدمات بر روز رسانی خدمات در اسرع وقت ارتقای رضایت مندی مراجعین و آموزش دهنده ها و آموزش گیرنده ها داشته ایم.

وی در ادامه افزود: با یک برنامه استراتژیک ۵ ساله برای بیمارستان کلیه ی قسمت های آموزشی  پژوهشی گروه های مختلف راه اندازی شده است همچنین دفتر پزشکی بالینی در حدود ۱۰ سال پیش راه اندازی شده و با توجه به برنامه ریزی های اعلام شده برای ارتقای کیفیت آموزشی، پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته ایم.

وی در خصوص توسعه آموزشی عنوان کرد: تا به حال دفتر توسعه آموزشی را نداشته ایم اما اعضای هایت علمی با توجه به علاقه مندی و در زمان بندی مشخص به صورت انفرادی و با توجه به برنامه ی تعریف شده توسط معاونت آموزشی دانشگاه برای شرکت در سمینارها حاضر می شوند.

وی در پایان به مشکلات بیمارستان های آموزشی اشاره کرد و گفت: خدمات ارائه شده در این بیمارستان ها توسط اقشار مختلفی صورت می گیرد و با توجه به آموزشی بودن بیمارستان ها هیچ هزینه آموزشی به بیمارستان ها ارائه نمی شود و این قشر هیچ گونه خدمات رفاهی را دریافت نمی کنند و اینها از مشکلات بیمارستان های آموزشی به شمار می رود.

 همچنین در موارد اضافه لوازمی که توسط کارورزان و بهورزان به جهت آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد هیچ بودجه ای ارائه نمی شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.