نظام تهاتر راهگشای مسائل پیشروست

رئیس اتاق تهران گفت: ایران در حال حاضر در برخی از کشورها منابع ارزی قابل توجهی دارد که می تواند با این کشورها نظام تهاتری را راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در نوزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق تهران با اشاره به اینکه کشورهایی چون  پاکستان، هند و چین از نظام تهاتری در اقتصاد خود بهره مند می شوند ،گفت: ایران در حال حاضر در برخی از کشورها منابع ارزی قابل توجهی دارد که می تواند با این کشورها نظام تهاتری را راه اندازی کند و اتاق تهران نیز با اعزام هیأت های اقتصادی به این کشورها، این موضوع را با مسوولان دولتی و بخش خصوصی این کشورها در میان گذاشته و آنها نیز از موضوع تهاتر کالا استقبال کرده و آن را پذیرفته اند تنها کافی است که دولت ایران در این راه گام های عملی را بردارد.

وی افزود: در گذشته از نظام تهاتری استفاده شده  به طوریکه نتایج مثبتی را برای عبور از شرایط بحرانی و حساس کشور  از خود به جای گذاشته است.

رییس اتاق تهران با ارزیابی موضوع تشکیل اتاق مبادلات ارزی ،گفت: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی نیز از همان ابتدا با راه اندازی این اتاق همراهی کرده است.

آل اسحاق بر بازنگری در نظام تدبیر و مدیریت ارزی کشور تاکید کرد و گفت:  
فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی بارها با دلسوزی و حساسیت روی منافع ملی کشور، نظرات و راهکارهای کارشناسی خود را برای حل مشکلات ارزی کشور ارائه کرده اند ./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.