تهاتر محصول سیب باقیمانده در انبارها با موز و نارنگی پیگیری شود

نماینده مردم مراغه از رئیس جمهور خواست تا بحث تهاتر محصول سیب انبار شده با موز و نارنگی پیگیری شود تا از ضرر بیشتر کشاورزان جلوگیری شود.

 تهاتر محصول سیب باقیمانده در انبارها با موز و نارنگی پیگیری شود

به گزارش ممتاز نیوز، علی علیزاده در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: در حال حاضر صدها تن سیب بر روی دست کشاورزان در سردخانه ها مانده است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: چند هفته گذشته که در جلسه‌ای با حضور شما حاضر بودیم، به وزرای صمت و جهاد کشاورزی دستور دادید تا موضوع سیب را حل کنند، اما متاسفانه شاهدیم که هزاران تن سیب در انبارها مانده و فکری برای صادرات آنها نمی شود. چرا مرزها بسته شده و برای تهاتر این محصول با موز و نارنگی اقدام نمی کنید؟

وی با تاکید بر اینکه باید برای حل مشکلات کشاورزان فکری اساسی شود، عنوان کرد: هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم سیب بیش از ۸ هزار تومان است، اما قیمت آن در حال سقوط به زیر ۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است، و این یعنی زیان شدید کشاورزان.

علیزاده ادامه داد: هزاران نفر از مردم محروم و مستضعف در ده ها شهر از طریق قالیبافی امرار معاش می کنند و هزینه قالیبافی هر روز افزایش می یابد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.