نماینده دبیرکل سازمان ملل: اوضاع امنیتی لیبی شکننده است

۱۱ام بهمن ،

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل درخصوص لیبی و رئیس هیات حمایتی این سازمان در این کشور در اظهاراتی تاکید کرد که اوضاع امنیتی در لیبی همچنان شکننده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، “طارق متری”، رئیس هیات حمایتی سازمان ملل در لیبی در سخنان خود خطاب به شورای امنیت سازمان ملل به شرح تلاش‌های سازمان ملل در لیبی و همینطور نگرانی‌های امنیتی در این کشور پرداخت.

وی خطاب به شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: اوضاع امنیتی در لیبی شکننده است و تلاش‌ها برای اصلاح بخش امنیت این کشور با انسجام بیشتری به پیش می‌رود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های محدود فعلی و تاثیر احتمالی تحولات اخیر در کشور مالی که با ناآرامی سیاسی و آشوب به سبب اقدامات گروه‌های شورشی مسلح روبه‌رو است، امنیت در طول مرزهای لیبی همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی است.

وی پس از سخنان خود در شورای امنیت سازمان ملل خاطرنشان ساخت: دولت لیبی نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد و وزارت کشور در لیبی در حال بازسازی و اصلاح نیروی پلیس این کشور است و پلیس لیبی به نسبت قبل اکنون مداخله سریعتری درخصوص جرایم انجام می‌دهد.

متری گفت: من تاکید می‌کنم که ما نیاز نداریم تسلیم نگرانی‌ها درخصوص شرایط موجود در لیبی به رغم نگرانی‌های امنیتی در این کشور به ویژه در شهر بنغازی شویم.

وی افزود: پایتخت لیبی در چند ماه قبل با مشکلات بسیاری در خصوص امنیت روبرو بوده و در تاریخ ۱۵ فوریه سال جاری تظاهرات گسترده‌ای برگزار خواهد شد و خواسته اصلی تظاهرکنندگان خلع سلاح گروه‌های غیرقانونی نظامی و یک نیروی پلیس موثرتر و سازمان یافته‌تر در شهر بنغازی خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.