نماینده مجلس: جنبش غیرمتعهدها وظیفه سنگینی دارد

‘محمد علی اسفنانی’ روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد که برپایی اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران نشانگر اقتدار و ثبات سیاسی ایران اسلامی است و از سران این جنبش انتظار می‌رود از حق و مظلومان جهان دفاع کنند و به فلسفه تشکیل جنبش جامه عمل بپوشانند.

وی خاطرنشان کرد شرایط کنونی جهان فاقد امنیت لازم است و سازمان‌های بین‌المللی در دفاع از حقوق انسان‌ها به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند . نمونه بارز بی‌عدالت و نقض حقوق بشر در سوریه و بحرین بروز یافته است که در این کشورها به شدت در حق انسان‌ها و مسلمانان ظلم می‌شود.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی در مورد آثار عمل نکردن جنبش غیر‌متعهدها به وظایف خود افزود: در این صورت شاهد شرایط بدتری در آینده خواهیم بود و استکبار این گستاخی را خواهد داشت در هر عرصه‌ای وارد شود و بدون هیچ مانعی در امور داخلی دولت‌ها و ملت‌ها دخالت کند و بخواهد دولت‌ها را مطابق اهداف خود تغییر دهد.

وی یکی از ویژگی‌های این دوره اجلاس سران غیرمتعهدها را تحولات منطقه دانست و گفت : در برخی از کشورها نظیر مصر، تونس و لیبی اتفاق بزرگی رخ داده و ساختارها تغییر یافته است و بعضی از کشورها مانند بحرین نیز در حال تحول هستند.

اسفنانی پیام حرکت بیداری اسلامی شکل گرفته در این کشورها را حفظ حقوق مردم در صورت عمل دولت‌ها به وظیفه قانونی و عرفی خود بیان کرد و افزود: هرجا که دولت‌ها در ایفای وظایف خود کوتاهی کنند، حقوق بشر رعایت نخواهد شد و اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد : رخدادهای جهانی و جریان عدالت خواهی در غرب زنگ هشداری برای سران غیرمتعهدها است تا به آن چه که پیمان بسته‌اند ، عمل کنند .

به گفته این نماینده مجلس تصمیماتی که در اجلاس تهران گرفته می‌شود باید ضمانت اجرایی داشته باشد و به صرف برگزاری اجلاس، سخنرانی و بیانیه اکتفا نشود.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد.

این اجلاس از پنجم شهریور آغاز خواهد شد و در سه سطح تا دهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

اجتمام*۱۴۲۹**۱۳۴۸**۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۷۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.