نظم وامنیت برگزاری اجلاس غیرمتعهدها زبانزد خاص و عام است

‘سید شریف حسینی’ نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: مهم ترین دستاورد این اجلاس شکست طرح تحریم غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: حضور بیش از ۱۲۰ کشور جهان در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها نشان داد طرح آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تحریم این اجلاس تاثیرگذار نبوده است و امروز معادلات بین المللی برموضوع های دیگری رقم می خورد.

نماینده مردم اهواز در مجلس اظهارداشت:حضور تمامی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در این اجلاس نشان داد که ایران اسلامی توانایی مدیریت بین المللی و جهانی را دارد.

حسینی همچنین گفت: نگاه دشمنان داخلی و خارجی به جمهوری اسلامی ایران همواره از بالا به پایین بوده است ولی برگزاری این اجلاس و ایجاد نظم و امنیت بی نظیر اجلاس تهران معادلات را برهم ریخت.

وی، فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها، حرف دل شرکت کنندگان این اجلاس عنوان کرد و یادآور شد: بیان واقعیت ها و تاکید بر همدلی، اتحاد و یکپارچگی ازدیگر شاخصه های فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس تهران بود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پافشاری بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و جلوگیری از تولید سلاح های کشتارجمعی نشانگر نقشه راه ایران اسلامی است.

حسینی اضافه کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که با تشویق های شرکت کنندگان همراه شد،نشان داد که آنها به این بیانات اعتقاد قلبی دارند و ایران می تواند الگویی برای جهانیان باشد.

سیام**۱۰۵۳**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۰۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.