نماینده ویژه مجلس: ضرب عمدی و شوک فیزیکی و روانی سبب تامه مرگ ستار بهشتی است

۱۷م دیماه ،

·         سبب تامه مرگ (ستار بهشتی) ایراد ضرب عمدی و شوک های فیزیکی و روانی بوده است.

·         گزارش کمیسیون امنیت ملی  بدون هر گونه فضاسازی و مبتنی بر موازین حقوقی و از بعد نظارت تهیه شده است. در این پرونده آن چه که ملاک بود نظارت و بررسی مسائل پیش آمده و چگونگی اجرای قانون کشف نقاط ضعف بود. مجلس قاطع و در چارچوب قانونی این پرونده را پی گیری کرد و یکی از شاخصه های مهم گزارش این است که منطبق با موازین حقوقی و قانونی تنظیم شده است.

·         این گزارش آثار و نتایج مثبتی در برداشت از جمله این آثار باید به بازداشت و تشکیل پرونده برای افسران متهم به قتل مرحوم بهشتی و هم چنین برکناری رئیس پلیس فتای تهران بزرگ و تشکیل معاونت نظارت بر بازداشتگاه های ناجا توسط دادستان تهران اشاره کرد. در این بخش ضروری است به همکاری قابل قبول دستگاه قضا و همچنین اقدام فرمانده ناجا در برکناری رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اشاره کرد و آن را قابل توجه دانست.

·         این اقدام یک اقدام خودسرانه از سوی یک یا چند تن از مأموران پلیس فتای تهران بزرگ بوده است و به هیچ وجه نباید آن را به نیروی انتظامی تسری داد. نیروی انتظامی تلاش بسیاری در برقراری نظم و امنیت عمومی دارد اما اگر تخلفی هم باشد با آن برخورد می شود و این حاکی از قانون مندی نظام و اصرار نظام بر اجرای قانون در تمام شئونات است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.