مطهری: ستار بهشتی بدون حکم قضایی دستگیر شده بود/لاریجانی: مبنا برای ما تحقیقات کمیسیون امنیت ملی است نه حرف‌های مادر و خواهر متهم

۱۷م دیماه ،

به گزارش خبر آنلاین، بعد از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی دربارهٔ پرونده فوت ستار بهشتی، ابراهیم نکو نماینده رباط کریم در تذکری با بیان اینکه نسبت به رفتار دور از اخلاق و اغلب سیاسی – تبلیغی کمیسیون امنیت ملی در پرونده ستار بهشتی به شدت معترضم، گفت: عملکرد کمیسیون امنیت ملی که از حقوق شهروندان و مشخصا این شهروند دفاع می کند جای تقدیر دارد. اما گاهی به سبب دفاعیات نابجای خود، اهانت هایی به اهالی بزرگ و شهید پرور رباط کریم شده است.
وی با بیان اینکه از کمیسیون امنیت ملی به کمیسیون اصل نود شکایت خواهد کرد، ادامه داد: این کمیسیون به لحاظ اخلاقی و ادب همکاری موظف بود که همانطور که از یک شهروند اینگونه دفاع می کند، از نماینده شهرستان هم دعوت می کرد که برای شنیدن گزارش در کمیسیون حضور یابد. اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفت. این همکاران در روزنامه ها اعلام کردند در رباط کریم زندانی وجود داشته که ستار بهشتی در آن به زندان رفته و در بازداشتگاه مورد هتک حرمت قرار گرفته، کجای رباط کریم زندان دارد؟
در ادامه جلسه علنی امروز مجلس علی مطهری نماینده تهران نیز در تذکری دیگر در خصوص گزارش مذکور با بیان اینکه آن پارگراف مورد نظر تا آنجا که در جریان هستم باز هم در این گزارش وجود نداشت، گفت: در ملاقاتی که خانواده مرحوم ستار بهشتی با من داشتند مادر و خواهر ایشان گفتند که زمانی که آمدند ستار را دستگیر کنند، هیچگونه حکم قضایی وجود نداشت و وقتی حکم قضایی خواستیم اسلحه خود را خارج آوردند و وارد منزل شدند.
وی ادامه داد: اما در این گزارش آمده بود که با حکم قضایی ستار بهشتی دستگیر شده است. من می خواهم این موضوع را در این گزارش اصلاح کنید. من شخصا تحقیق کردم و به همین نتیجه رسیدم.
علی لاریجانی با بیان اینکه با این سخن مادر و خواهر متهم نمی توان گزارش را اصلاح کرد، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی کرده است و اینکه شما شخصا به این نتیجه رسیده اید، بحث دیگری است. در این میان گزارش کمیسیون و نماینده ویژه این کمیسیون برای ما مبنا است که به تخلفات پلیس فتا اشاره شده و  نیروی انتظامی و قوه قضاییه در حال رسیدگی آن هستند.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.