نمایندگان‌انگلیس چقدرحقوق می‌گیرند؟

۲۲م دیماه ،

ممتازنیوز: حقوق پایه نمایندگان منتخب پارلمان انگلیس (مجلس عوام) در حال حاضر سالانه ۶۵ هزار و ۷۳۸ پوند می باشد و این علاوه بر حق ماموریت و کمک هزینه های متفرقه ای است که بابت مسکن، حمل و نقل، ارتباطات، دفتر و … دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، اکثر نمایندگان پارلمان انگلیس در یک نظرسنجی رسمی که اخیرا انجام شده خواستار افزایش ۳۲ درصدی حقوق خود شده اند تا بتوانند سالانه حداقل ۸۶ هزار و ۲۵۰ پوند دریافت کنند. 

در پی رسوایی بزرگی که حدود سه سال پیش در مورد سوءاستفاده های گسترده نمایندگان انگلیسی از کمک هزینه های پارلمانی به وجود آمد، حق افزایش حقوق و مزایای نمایندگان از سال ۲۰۱۱ به یک نهاد مستقل موسوم به ˈنهاد استانداردهای پارلمانیˈ واگذار شد. 

این نهاد مستقل پاییز امسال طی یک نظرخواهی از نمایندگان خواست تا بطور ناشناس پیشنهادهای خود را در مورد میزان افزایش حقوق نمایندگی اعلام کنند. حقوق نمایندگان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۴ افزایش نیافته است. 

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۶۹ درصد نمایندگان خواستار افزایش ۳۲ درصدی حقوق خود شده اند که این به معنای دریافت سالانه حداقل ۸۶ هزار و ۲۵۰ پوند خواهد بود. 

پارلمان انگلیس ۶۵۰ نماینده دارد که حدود ۳۱۰ نفر از آنان از حزب محافظه کار تحت رهبری دیوید کامرون می باشند. 

نظرسنجی مذکور نشان می دهد که اعضای حزب محافظه کار بیشتر از دیگران خواستار افزایش حقوق شان می باشند به نحوی که متوسط رقم پیشنهادی آنان حدود ۹۷ هزار پوند در سال است. نمایندگان حزب لیبرال دموکرات رقم ۷۸ هزار و ۳۶۱ پوند و نمایندگان حزب کارگر رقم ۷۷ هزار و ۳۲۲ پوند را به عنوان حقوق سالانه نمایندگی پیشنهاد کرده اند. 

نهاد مستقل استانداردهای پارلمانی اعلام کرده است که پس از انجام مشورت های لازم، در اواخر سال جاری میلادی در مورد میزان افزایش حقوق نمایندگان تصمیم گیری خواهد کرد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.