نیروی دریای سلطنتی انگلیس یک هواپیمای بدون سرنشین تازه را آزمایش کرد

۲۲م آذر ،

پس از آزمایش موفقیت‌آمیز اولین مورد از هواپیمای بدون سرنشین توسط نیروی دریایی سلطنتی ارتش انگلیس، این کشور قصد دارد تا به آزمایش هواپیمای بدون سرنشین برای استفاده احتمالی از آنها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، نیروی دریایی سلطنتی ارتش آمریکا پرواز این هواپیمای بدون سرنشین را برای انجام عملیات غیرنظامی آغاز کرده است.

اولین پرواز این هواپیمای بدون سرنشین موفقیت‌آمیز بوده و نیروی دریای ارتش انگلیس اعلام کرده که قصد ادامه این پروازهای آزمایشی را دارد تا به این نتیجه برسد که آیا این هواپیما می‌تواند برای اهداف بلند مدت مورد استفاده قرار گیرد یا خیر.

هواپیماهای بدون سرنشین با توانایی ویژه و پرواز طولانی در برد طولانی و مدت پرواز بسیار در آسمان می‌تواند برای انجام عملیات گسترده چون کنترل و رهگیری دزدان دریایی در سواحل سومالی مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که هنوز زود است که اعلام کنیم این هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است برای چه مواردی مورد استفاده قرار گیرند.

یک منبع وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد: ‌اولین پرواز آزمایشی هواپیمای بدون سرنشین روز دوشنبه با موفقیت صورت گرفت. این هواپیما در مراحل اول قرار دارند و هنوز مشخص نیست که نیروی دریایی از انجام آزمایش آنها چه می‌خواهد.

این افشاگری در جریان مناظره نمایندگان پارلمان انگلیس در خصوص افزایش استفاده از این وسایل پرنده و این موضوع که آیا ارتش نیاز به تنظیم برنامه برای استفاده از این هواپیماها را دارد یا خیر، مطرح شد.

فیلیپ دان، معاون وزیر دفاع انگلیس پیشنهاد حزب کار را برای تنظیم برنامه استفاده از این هواپیماها رد کرد و افزود: ما در حال بررسی استفاده از این هواپیماها هستیم تا به این نتیجه برسیم که آیا این وسایل می‌توانند در آینده برای اهداف غیرنظامی در نیروی دریایی ارتش انگلیس مورد استفاده قرار بگیرند یا خیر.

وزیر دفاع انگلیس همچنین به این مساله پرداخت که این هواپیماها می‌توانند ارتقا یابند.

“کوان جونز”، معاون وزیر دفاع دولت سایه نیز اعلام کرد که حزب کار به طور کامل از این فناوری حمایت می‌کند اما نگرانی‌های عمومی در خصوص این هواپیماها وجود دارد.

هم اکنون، انگلیس تنها از هواپیماهای بدون سرنشین مسلح در افغانستان می‌کند اما نیروی سلطنتی ارتش این کشور معتقد است که بیش از یک ‌سوم هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند ظرف ۲۰ سال آینده برای اهداف غیرنظامی مورد استفاده قرار گیرند.

فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس نیز هفته قبل اعلام کرد که این هواپیماها می‌توانند برای اهداف غیرنظامی مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.