سقوط پهپاد اسرائیلی در لبنان + تصویر

درحالیکه گفته می شود خطای انسانی علت این سقوط بوده است که دلیل این ماجرا دقیقا مشخص نیست

یک هواپیمای بدون سرنشین متعلق به نیروهای ارتش اسرائیل در روز چهارشنبه بعد از آزمایش یک نقص فنی در نزدیکی نابلس مجبور به فرود اضطراری شد.به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از افکار نیوز از وای نت نیوز، این هواپیمای بدون سرنشین بعد از سقوط توسط نیروها به آرامی جمع آوری شد. بررسی های اولیه نشان داد که این هواپیمای بدون سرنشین ساعت ۶ بعداز ظهر بعد از اتمام کاوش های خود مجبور به فرود اضطراری شده است. ظاهرا بال های این هواپیما بعد از سقوط اسیب دیده است و ارتش در حال بررسی و انجام آزمایشات بیشتر برای بررسی آسیب دیدگی های سیستم این هواپیماست.

این هواپیمای بدون سرنشین از کوچکترین پهپادهای در اختیار اسرائیل است که از آن برای نظارت استفاده می کند. دوهفته پیش بود که یک هواپیمای بدون سرنشین حریم هوایی اسرائیل را نقض کرد و مورد هدف گلوله های نیروهای اسرائیل قرار گرفت. ایران و حزب الله با همکاری یکدیگر اقدام به نقض حریم هوایی اسرائیل توسط پهپاد کرده بوند. در اوایل سال ۲۰۱۲ نیز یک هواپیمای بدون سرنشین به نام ایتان در نزدیکی شهر مرکزی گدرا در حین انجام یک عملیات و آزمایش توسط صنایع هوا و فضای اسرائیل، سقوط کرد.

گرچه این سقوط هیچ تلفات جانی در پی نداشته است اما به وضوح مشخص است که این اقدام درنتیجه یک خطای انسانی یا نقص فنی صورت گرفته است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.