نمونه تلویزیونی «هفت» در راه است/تولیدات تلویزیونی را با «سه طرفه» به چالش می‌کشیم

۱۷م دیماه ،

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه عنوان کرد:

سینماپرس-گروه تلویزیون/ مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما در خصوص خبرها مبنی بر تولید نود تلویزیونی برای برنامه های سیما گفت: برنامه ای زنده با عنوان «سه طرفه» برای نقد تولیدات تلویزیونی با نگاهی چالشی و نقادانه به زودی و بعد از پایان جشنواره جام جم در شبکه سه سیما تولید می گردد.

فضل الله شریعت پناهی، مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در خصوص تولید «نود تلویزیونی» در شبکه سه سیما اظهار داشت: شبکه سه سیما از طرف معاونت سیما مأموریتی برای تولید برنامه ای زنده برای نقد برنامه های تلویزیونی دارد اما در این برنامه قرار نیست از برنامه «نود» الگوبرداری کنیم.

وی در توضیح بیشتر ساختار این برنامه خبر داد: از لحاظ ساختاری بیشتر هدفمان این است تا این برنامه شبیه به «هفت» باشد و در آن تولیدات شاخص صداوسیما، سریال ها، تله فیلم ها را در دایره نقد و بررسی قرار دهیم. به عنوان مثال از موضوعات مورد طرح در این برنامه می توان به جایگاه و میزات تولیدات مرتبط با دفاع مقدس در تلویزیون، توجه به مبحث عفاف و حجاب در تولیدات تلویزیونی، خبرها و اتفاقهای هفته، گزارش پشست صحنه از سریال های تلویزیون و تازه های سیما در هفته اشاره کرد.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما ادامه داد: این برنامه قرار است آیینه ای تمام نما برای بررسی اتفاقات و اتفاقهای رخ داده در سیما در هفته باشد و مانند نمونه سینمایی «هفت» تلویزیون و مباحث و مشکلات آن را به چالش در آورد.

وی در پاسخ به اینکه در این برنامه نیز همچون «هفت» انتقاد از مدیران و مسئولان تلویزیونی صورت خواهد گرفت، توضیح داد: این اتفاق حتما رخ می دهد به طوری که اگر در مورد موضوع و یا مشکلی احتیاج باشد مدیران و مسئولان تلویزیونی نیز در کنار حضور برنامه سازان، منتقدان، کارگردانان و عوامل تولید یک برنامه پاسخگو خواهند بود.

شریعت پناهی در خصوص حضور کارشناسان و منتقدان در این برنامه اضافه کرد: از اساتید دانشگاهی، منتقدان تلویزیونی در کنار کارگردانان، برنامه سازان و عوامل تولید یک برنامه و همچنین مسئولان سازمان صداوسیما برای حضور در این برنامه استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص سبب تولید این برنامه در شبکه سه سیما بیان کرد: تولید چنین برنامه ای از مطالبات معاونت سیما از این شبکه بوده است تا با رویکرد چالشی و نقادانه برنامه ها و موضوعات تلویزیونی را بررسی کنیم و سبب اینتخاب این شبکه نیز به سبب اختصاص این شبکه به جوانان است و طراحی و پخش چنین میزگردها و بررسی هایی بیشتر برای مخاطبان جوان سیما انجام می گردد.

وی در پاسخ به اینکه تولید این برنامه در شبکه سه شاید سبب عدم نقد و بررسی تولیدات این شبکه شود، اظهار داشت: اتفاقا بنا داریم ابتدا نقد را از تولیدات همین شبکه آغاز کنیم، این برنامه برای نقد و بررسی تمامی آثار تلویزیونی شبکه های مختلف است و تلاش داریم تمامی تولیدات سیما را در این برنامه بررسی کنیم.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما در خصوص انتخاب مجری و تهیه کننده این برنامه نیز افزود: انتخاب مجری برای این برنامه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که باید مجری ای برای این برنامه انتخاب شود که با فرمت و مدیوم تلویزیون کاملا آشنا باشد. به همین منظور با چند نفر از مجریان خوب سیما صحبت کرده ایم که هنوز به نتیجه قطعی با هیچ کدام نرسیده ایم.در خصوص توافق برای تعیین تهیه کننده نیز هنوز به نیتجه نهایی نرسیده ایم اما گزینه های مختلفی برای این کار مطرح شده است که در حال گفت و گو هستیم.

شریعت پناهی در خصوص زمان پخش این برنامه توضیح داد: به دنبال کنداکتور مناسب برای پخش این برنامه هستیم و احتمال دارد در بهمن یا اسفند ماه سال جاری و یا بعد از پایان جشنواره جام جم این برنامه را بر روی آنتن ببریم.
وی در پایان در خصوص نام این برنامه عنوان کرد: پیشنهاد ما برای نام این برنامه «سه طرفه» بوده اما این نیز هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

گفتنی است در روزهای اخیر شنیده ها حاکی از این بود که حسین ربانی دبیر جنجالی جشنواره فیلم ۱۰۰ و رییس فعلی فرهنگسرای رسانه قرار است برنامه ای با عنوان «نود تلویزیونی» را برای نقد و بررسی تولیدات و سریال‌های تلویزیونی سیما برای شبکه سه سیما تهیه کند.

انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۸۱۳


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.