نیکوکار‌ها؛ طلا می‌دزدیدند

جامعه

دو شیاد به بهانه این‌که نیکوکار هستند و قصد دارند بسته‌های پوشاک را به نیازمندان هدیه دهند و پس از فریب زنان سالخورده طلاهای آنها را سرقت می‌کردند، در مشهد دستگیرشدند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی سالخورده با حضور در پلیس آگاهی خراسان رضوی علیه دو مرد به اتهام سرقت طلاهایش شکایت کرد.

شاکی گفت: هنگام بازگشت به خانه بودم که دو سرنشین یک خودروی پژو در حالی که به زبان عربی با هم گفت‌وگو می‌کردند، به من نزدیک شدند. یکی از آن دو به زبان فارسی با من حرف زد و گفت ساکن یکی از کشورهای عربی است و قصد دارد بسته‌های پوشاک را به نیازمندان هدیه دهد.

وی اضافه کرد: در ادامه گفت‌وگو این فرد ادعا کرد قصد دارد برای همسرش طلا هدیه بخرد. بنابراین طلاهایم را گرفت و پس از نگاه کردن، آن را درون نایلون پوشاک اهدایی قرار داد. چند قدمی که دور شدم نایلون را بررسی کردم و متوجه شدم گوشه‌ای از آن سوراخ بوده و دو مرد غریبه آن را سرقت کردند.

با اطلاعات به دست آمده از شاکی، چهره نگاری رایانه‌ای از متهمان انجام شد و آنها تحت تعقیب قرار گرفتند.

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، زنان سالخورده دیگری هم با حضور در مرکز پلیس شکایت مشابهی را ارائه کردند.

ردپای چهار مرد در سرقت‌های سریالی
در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد شیوه‌های سرقت مشابه بوده اما تصاویر رایانه‌ای با هم مطابقت ندارد و مربوط به چهار مرد سارق است که به بهانه نیکوکاری طلای خانم‌های سالخورده را سرقت می‌کنند.

با فرضیه باندی بودن سرقت‌ها، تصاویر رایانه‌ای به دست آمده از متهمان فراری در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت تا سارقان دستگیر شوند.

جستجو در این ارتباط ادامه داشت تا این که دو روز پیش ماموران هنگام گشت‌زنی در شهر به یک خودروی پژو ظنین شدند و آن را متوقف کردندو دو سرنشین آن به پلیس آگاهی انتقال یافتند.

اعتراف دزدها
سرهنگ بیدمشکی، رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی روز گذشته در ارتباط با این پرونده به خبرنگار ما گفت: در تحقیق از این متهمان معلوم شد آنها با تشکیل باندی، به سرقت طلای زنان سالخورده اقدام می‌کردند. پلیس در ادامه متوجه شد متهمان با سد کردن راه زنان سالخورده خود را از جهانگردان و زائران عرب زبان معرفی می‌کردند و با ادعای این‌که نذری داشته و حاجتشان برآورده شده است، نایلونی از پوشاک را به آنها می‌دادند تا به افراد نیازمند هدیه کنند.

وی افزود: در همان موقع متهمان طلاهای این افراد را نگاه کرده و دوباره با گرفتن نایلون پوشاکی که گوشه‌ای از آن را سوراخ کرده بودند، طلاها را به درون آن می‌انداختند و به این شیوه از زنان سالخورده سرقت می‌کردند.

بیدمشکی یادآور شد: در پی اعتراف این متهمان، مخفیگاه دو همدست دیگرشان که در یک زائرسرا بود، شناسایی و آنها نیز دستگیر شدند و در بازرسی از این محل بخشی از طلاهای سرقتی شاکیان کشف و ضبط شد.

بنابراین گزارش، درپی اعتراف هر چهار متهم، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.