نگاهی به علل مرگ ناگهانی ورزشکاران؛ وداع ورزش با قهرمانان!

در میان ورزشکارران بعضی از آنها در حین انجام ورزرش حرفه ای خود دچار مرگ ناگهانی می شوند مرگی که اغلب نتیجه ای از یک بیماری قلبی و عرقی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دنیای ورزش،دنیای عجیبی است گاهی در کنار همه فوایدی که این فعالیت برای ورزشکاران دارد، سبب مصدومیت و حتی مرگ ورزشکار می گردد.

برخی از ورزشکاران از جمله فوتبالیست ها در حین همان انجام ورزش در محل تمرین و مسابقه خود، جانشان را از دست می دهند سبب این مرگ های ناگهانی اغلب به بیماری های مادرزاد قلبی و عروقی مربوط می گردد.

بیماری هایی که ورزشکاران بدون شناخت از آن پا به میدان ها ورزشی گذاشتند دریغ از اینکه ممکن است حتی جانشان به مخاطره بیفتد.

علت مرگ ورزشکاران از دید علمی به سبب کار دیومیو پاتی هییر تروفیک ، میو کاردیت، دیسپلازی آریتموژیک، بطن راست، پارگی آنورسیم آئورت، سارکوییدوز، کم خونی داسی شکل، تنگی دریچه آئورت و.. می باشد.

در میان ورزشکاران با سن بالاتر تنگی عروق کروزی نیز از دلایل مرگ می باشد.

مرگ در میان مرزشکاران اغلب در رشته هایی دیده می گردد که با فعالیت پرفشاری همراه است به عنوان در مستطیل سبز چنین جان سپردن های ناگهانی، کم دیده نشده است که به عنوان مثال مرگ فوئه فوتبالیست تیم ملی کامرون در سن ۲۳ سالگی به سبب ایست قلبی فراموشی نمی شود نمونه های دیگری نیز در فوتبال، بسکتبال، والیبال، بوکس، و دیگر رشته های ورزشی جان خود را از دست داده اند.

بدون شک اگر این ورزشکاران می دانستند که عواقب ورزشی وضعیت مادرزادی و ژنیتکی قلبی خود چه عاقبتی برایشان دارد شاید برای همیشه با ورزش وداع می کردند نه اینکه ورزش برای همیشه با آنها وداع کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.