نیاز کشور به برنامه دیپلماسی زیست‌محیطی / ضرورت ایجاد دادگاه‌های ویژه محیط زیست

۰۶م آذر ،

1-1430.jpg

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در اختتامیه ششمین همایش مهندسی محیط زیست گفت: امید است موضو‌عات محیط‌ زیستی در همه رده‌های مردمی، دولتی و حاکمیتی با یک عزم ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» ایسنا، محمد هادی حیدرزاده با اشاره به اینکه در تصمیم گیری‌های حوزه محیط زیست باید مانند روش ماتریسی به کل متغیرها توجه شود افزود: در حوزه بین الملل تمامی توجه ارکان قدرت به حوزه محیط زیست است و کشورهایی در این حوزه موفق می باشند که شاخص‌های بهتری داشته و می‌توانند در میز مذاکره نتیجه بهتری بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در ایران نیز به سبب تنوع منابع و موقعیت ژئوپولیتیک پارامترهای محیط زیستی و سیاست باید همزمان مورد توجه قرار گیرد.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه جامعه دیپلماسی کشور باید سفیر محیط زیستی تعریف شود که مسئولیت دیپلماسی محیط زیستی را به دوش بکشد افزود: همانطور که در موضوع دیپلماسی هسته‌ای، دکتر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی نقش عمده و تعیین کننده‌ای دارد، اعتقاد داریم که موضوع محیط زیست مهمترین مبحث هزار‌ه سوم است که باید برای توجه به این مباحث فراکسیون محیط زیست مجلس به کمیسیون ترقی پیدا کند تا اتفاقات غیر کارشناسی مانند قانون افزایش سن معاینه فنی خودرو در مجلس انجام نگیرد.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه اذعان کرد: در حال حاضر روند، میزان و تعدد تخلف محیط زیستی گسترده است ‌که این امر احتیاج به داشتن دادگاه محیط زیست را در دستگاه قضایی دوچندان می‌کند.

وی افزود: متاسفانه بعضی از دوستان اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست را سیاه نمایی می‌دانند، در حالیکه اعتقاد داریم در کنار مشکلات باید موفقیت‌ها را نیز گفت؛ اما اگر به این ادبیات مشترک برسیم که وضعیت محیط زیست کشورمان بحرانی است، یکی از ابزارهای مهم مدیریت بحران جهت جلب مشارکت اطلاع‌رسانی است.

حیدرزاده نقش دستگاه اجرایی را در حوز محیط زیست بسیار مهم خواند و افزود: نامزدهای انتخابات آتی علاوه بر برنامه‌های اجتماعی‌، فرهنگی، اقتصادی باید برنامه محیط زیستی خود را نیز اعلام کنند که قطعاً فعالان و طرفداران محیط‌زیست به برنامه رای خواهند داد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که موضو‌عات محیط‌زیستی در همه رده‌های مردمی، دولتی و حاکمیتی با یک عزم ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در این همایش از برگزیدگان و مقاله نویسان برتر با حضور دکتر تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، دکتر شاعری قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست، حیدرزاده رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و دکتر بید هندی رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران تقدیر شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.