نیمی از نرم‏‌افزارها و اپلیکیشن‌‏ها در بازار راه به جایی نمی‌برند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نتایج پژوهشی که به سفارش شرکت مایکروسافت انجام شده، نشان می‏‌دهد وقتی دنیای آی‌تی خود را با پلت‏فرم‏‌ها و ابزارهای تازه وفق می‏‌دهد، کار توسعه نرم‌افزاری با مشکلات بسیاری مواجه می‏‌شود.
 
به گزارش وب‏‌سایت zdnet، مطالعه‌ای که به سفارش شرکت مایکروسافت انجام شده است نشان می‏‌دهد ۵۱ درصد از اپلیکیشن‏‌ها و نیز ۵۱ درصد از نرم‏‌افزارها در زمینه برگشت سرمایه عملکرد چندان موفقیت‏‌آمیزی ندارند و توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزاری نیز شماری از موانع حرفه‏‌ای را عامل شکست آنها در بازار می‏‌دانند.
 
در این مطالعه با ۲۲۰ متخصص توسعه نرم‏‌افزاری، ۸۰ هابیست (کسی که به صورت تفننی و تفریحی به کار توسعه نرم‏‌افزاری مشغول است) و ۱۰۰ متخصص بازاریابی نرم‏‌افزار مصاحبه شده است. این متخصصان بعضی از موانع پیش‌روی خود را از جمله مهمترین دلایل عدم موفقیت نرم‌‏افزارها و اپلیکیشن‏‌های تولیدی دانسته‌‏اند. یکی از این موانع ملزومات مربوط به طرح و شمای کلی نرم‌افزارها است که ممکن است از طریق توسعه نرم‌‏افزاری دچار تغییر شود.
 
نیاز مداوم به تست نرم‌افزارها و اضافه کردن آپدیت‏‌ها بویژه زمانی که نسخه به‌‏روزشده‌‏ای از یک نرم‏‌افزار وارد بازار می‏‌شود نیز از جمله دیگر این موانع اعلام شده است. یکی دیگر از مهمترین مشکلاتی که در این مطالعه برجسته شده است، نیاز به برنامه‏‌نویسی به چندین زبان مختلف است. موضوعات مربوط به امنیت نرم‏‌افزار یا حریم خصوصی کاربران نیز از جمله این موانع ذکر شده است.
 
مشکلات ناشی از پورت کردن اپلیکیشن‌ها بر روی چندین پلت‏فرم نیز از جمله سایر موانعی ذکر شده است که به نقل از توسعه‌‏دهندگان نرم‌‏افزاری سبب شکست محصول تولیدشده در بازار می‏‌شود.
 
نتایج این مطالعه نشان می‏‌دهد توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزای علیرغم وجود این موانع همچنان خوش‏بین می باشند. حدود ۹۵ درصد از آن‌ها گفته‏‌اند به آینده این صنعت خوش‏بین می باشند و ۷۸ درصد نیز گفته‏‌اند باور دارند که تقاضا برای مهارت‏‌های آی‌تی در چند سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.