نیکزاد: یک ریال از بودجه دولتی در مسکن مهر هزینه نمیشود

۶ م دیماه ،

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حتی یک ریال از بودجه دولتی در مسکن مهر هزینه نمی شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ علی نیکزاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری دربارهٔ گزارش کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر اینکه بودجه ارزی حوزه سلامت در بخش مسکن مهر هزینه شده است افزود : اگر کسی بتواند در کشور پول را جابه جا و هزینه کند یعنی کشور قانون ندارد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر از زمین رایگان، تسهیلات بانکی و آورده مردم ساخته می گردد تاکید کرد: یک ریال از بودجه های دولت یا دیگر وزارتخانه ها در بخش مسکن مهر هزینه نشده است.

 برخورد با اخلالگران در بازار مسکن


وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه  با کسانی که بخواهند به هر نحوی بازار مسکن را به هم بریزند برخورد می کنیم. افزود: اگر کسی در پی این باشد که با خرید و فروش تراکم و یا خرید زمین های مناطق یک و دو تهران بازار مسکن تهران را به هم بریزد ،هم از جایگاه قانونی و هم از جایگاه شورای عالی شهرسازی و دیگر جایگاه ها با او برخورد می کنیم.
علی نیکزاد در پاسخ به پرسشی دربارهٔ افزایش قیمت مسکن مهر گفت: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ در ۵ سال قبل یعنی ۸۵ تا ۹۰  بخش خصوصی و دولت، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی را در کشور ساخته اند.
وی  با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری ۹۰ تعداد خانوارها ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار  و تعداد واحد های مسکونی ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بود افزود : اولین بار پس از ۶۰ سال تعداد واحد مسکونی از تعداد خانوار پیشی گرفت.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : معنی این حرف این نیست که هر ایرانی هم اکنون یک خانه دارد چون این موضوع صرف نظر از مالکیت است.
نیکزاد با اشاره به اینکه آمار ، الفبای برنامه ریزی برای توسعه کشور است و برنامه ریزی بدون آن ممکن نیست گفت : بر اساس آمار سرشماری سال ۹۰، یک میلیون و ۶۶۳ هزار واحد مسکونی در کشور خالی است که از این تعداد حدود ۳۷۳ هزار واحد فقط در شهر تهران است.
وی با بیان اینکه رسانه ها و متخصصان باید کمک کنند این موضوع حل شود، افزود : نمی شود کسی خانه ای را بسازد و نگه دارد و بخواهد بازار مسکن را بر هم بریزد.
وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن مهر را به اتمام می رسانیم و به تعداد مورد نیاز ثبت نام می کنیم گفت : پارسال ۸۰ هزار نفر را برای پردیس ثبت نام کردیم و علاوه بر طول هفته تقریباً جمعه ها هم از آن بازدید می کنیم تا این طرح ها در دولت دهم به پایان برسد.
نیکزاد در پاسخ به پرسشی دربارهٔ طرح بعضی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از وزارت راه و شهرسازی گفت : هیئت رئیسه مجلس چنین اعلام وصولی نداشته است .
وزیر راه و شهرسازی افزود : تحقیق و تفحص حق مجلس است اما چنین بحثی مطرح نیست.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.