نیکزاد:۴۸هزار کیلومتر راه درحال احداث است

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از در دست احداث بودن بیش از ۴۸ هزار کیلومتر راه در سطح کشور خبر داد.
علی نیکزاد دوشنبه شب در سفر به استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران در بیرجند اظهارداشت: هم اکنون ۴۸ هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه در کشور در حال احداث است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir)، وی با بیان اینکه پروژه های راه سازی جزو طرح های بزرگ عمرانی در دولت بوده است، افزود: در دولت های نهم و دهم ۶۵ هزار و ۲۵۱ کیلومتر راه روستایی، شهری و فرعی، بزرگراه، آزاد راه و راه آهن ساخته شده است.

وی اضافه کرد: ساخت راه در کشور نسبت به دولت های قبل۱٫۸ دهم برابر افزایش داشته است. به نقل از وی هم اکنون واحدهایی شهری و روستایی افتتاح نشده در کشور را یک و نیم میلیون واحد اعلام کرد.

نیکزاد همچنین به اجرای طرح مسکن مهر در کشور اشاره کرد و گفت: بالغ بر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن شهری و روستایی در کشور ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحد روستایی است، افزود: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

نیکزاد تعداد واحدهای مسکن روستایی در دست اجرا و نیمه تمام را ۵۲۰ هزار واحد عنوان کرد و بیان داشت: احداث این واحدها نسبت به دولت های قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه بالغ بر دو میلیون و ۱۸۰ هزار واحد مسکن مهر شهری در کشور احداث شده است، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۱۸۰ واحد تاکنون افتتاح شده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از این تعداد یک میلیون واحد باقی مانده اما با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست ساخت است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.