هزاران نفر از کارکنان شرکت “ایرباس” در معرض بیکاری قرار گرفتند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هزاران نفر از مردم آلمان با تظاهرات در چندین شهر این کشور به طرح شرکت دفاع هوایی و فضایی اروپا در زمینه کاهش هزینه‌ها که می تواند اخراج هزاران نفر از کارکنان آن را در پی داشته باشد اعتراض کردند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت دفاع هوایی و فضایی اروپا که هواپیماهای “ایرباس” را تولید می‌کند و بخشی از آن تحت مالکیت دولت‌های فرانسه و آلمان است، قصد دارد سال آینده با ادغام تعدادی از شرکت‌های تابعه خود، تعدادی از واحدهای وابسته را به فروش برساند.

در شرایطی که این شرکت قرار است ۹ دسامبر جزئیات این طرح را اعلام کند، منابع آگاه اعلام کرده‌اند چندین هزار نفر از کارکنان این شرکت اخراج خواهند شد.

اتحادیه کارکنان این شرکت اعلام کرد تظاهرات در سطح ۳۰ سایت متعلق به این شرکت برگزار شد و کارخانه‌های تولید کننده هواپیمای ایرباس نزدیک شهر هامبورگ در میان این پایگاه اینترنتی‌ها قرار داشتند.

سخنگوی این اتحادیه گفت‌: اگر مدیریت شرکت تصمیم به کاهش مشاغل بگیرد باید از این موضوع آگاهی داشته باشد که ما نبرد خود را ادامه خواهیم داد.

تعداد کارکنان شرکت دفاع هوایی و فضایی اروپا در سطح جهان ۱۴۰ هزار نفر است که بیش از ۵۰ هزار نفر آن‌ها به آلمان مربوط می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.