ایرباس بانک می‌خرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گروه ایرباس قصد دارد با خرید یک وام‌دهنده منطقه‌ای، یک بانک شرکتی ایجاد کند و همانند دایملر و زیمنس برای مشتریانش خدمات مالی فراهم کند.

خبراقتصادی:این سازنده هواپیمای اروپایی که مقر مرکزی آن در تولوز فرانسه است، بانک سالزبرگ مونخن را به مبلغ فاش نشده‌ای خریداری خواهد کرد و در تلاش است هر چه سریع‌تر در سال جاری این قرارداد را که مشروط به موافقت رگولاتوی آلمانی خواهد بود، نهایی کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ایرباس سفارش برای تحویل بیش از ۵۵۰۰ فروند هواپیما را ثبت کرده و در حال پیوستن به شرکت‌های صنعتی دیگر مانند جنرال الکتریک است که با داشتن یک زیرمجموعه بانکی به خرید مشتریان کمک می‌کنند.

برخی ایرلاین‌ها در سال‌های اخیر برای تامین اعتبار با مشکل روبرو بودند زیرا وام‌دهی بانکی پس از بحران مالی ۲۰۰۸ کوچک شده است.

مجوز بانکی به ایرباس امکان می‌دهد به منابع پولی بانک مرکزی اروپا دسترسی داشته باشد. این شرکت بیش از یک سال است که پروژه ایجاد یک بانک را در سر دارد.

سازمان تازه به “بانک گروه ایرباس” تغییر نام خواهد یافت و به تدریج به تمامی واحدهای این شرکت از جمله زیرمجموعه‌های هلیکوپتر و دفاعی آن خدمات خواهد داد.

بانک سالزبرگ حدود ۳۵۰ میلیون یورو دارایی و ۵۰ کارمند دارد و سبب انتخابش از سوی ایرباس، وضعیت مناسب و متوازن این بانک بوده است.ا یسنا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.