هزینه مکالمات رومینگ همراه اول دقیقه ای محاسبه می‌شود

هزینه مکالمات رومینگ همراه اول دقیقه ای محاسبه می‌شود

تعرفه رومینگ بین‌الملل سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول به صورت رند و به دقیقه محاسبه می‌شود، به عبارتی دیگر برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه هزینه کامل یک دقیقه از مشترک اخذ می‌شود. مشترکینی که از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده می‌کنند، هزینه مکالمات آنها، بر اساس تعرفه‌های کشور میزبان محاسبه می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد چنانچه مشترک ایرانی، در کشوری به غیر از ایران، به برقراری تماس مبادرت ورزد، این نوع تماس، با تماس داخلی متفاوت بوده و با نرخ تماس بین‌الملل به مقصد ایران محاسبه خواهد شد. کسانی که به شهرهای مرزی ایران مسافرت می‌کنند، توجه داشته باشند که در صفحه LCD تلفن همراه‌شان IR-TCI و یا IR-MCI موجود باشد و اگر به غیر از این دو مورد به موارد دیگری برخورد کنند، حاکی از آن است که در حوزه سرویس اپراتور کشور همسایه قرار گرفته‌اند و کلیه مکالمات به صورت مکالمات بین‌الملل محاسبه می‌شود.
تعرفه‌های رومینگ متغیر بوده و توسط اپراتورهای طرف قرارداد تعیین می‌شود. بدیهی است با افزایش نرخ از طرف اپراتورهای مربوطه، تغییرات اعمال و در صورتحساب منظور می‌شود.
در همین حال با راه‌اندازی سرویس CAMEL Roaming مشترکان اعتباری همراه اول نیز می‌توانند در کشورهای افغانستان، پاکستان، ارمنستان، قطر، اتریش، اسلوونی، آذربایجان، سوریه، بحرین، تاجیکستان، بلژیک، ترکیه، گامبیا، امارات، عراق، ازبکستـان، اندونزی، هلند، عربستان و کویت، از سیم‌کارت‌های خود دراین کشورها استفاده کنند. قابل توجه است که همراه اول در برخی از این کشورها با اپراتورهای مختلف تلفن همراه قرارداد منعقد کرده که تعرفه رومینگ بین‌الملل هر اپراتور با اپراتور دیگری در یک کشور واحد متفاوت است.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. محمد:

    رومینگ فعال کن ۰۹۱۶۵۵۸۹۴۹۲

  2. بی تا:

    سلام
    دوستان فقط بایستی گفت خدا به داددمان برسد .
    امیدوارم کار باشه .تا بتوان جنین هزینه های من در اوردی را بدهیم نمی دانم چرا از انطرف غش نمی کنند
    همیشه بطرف ضرر ما غش می کنند خداقل ۵۵ ثانیه را ۶۰ ..و زیر ۵۰ را ۴۰ حساب کنند که عدالت بر قرار بشه..اصلا” ثانیه خودش را حساب کنند .با این همه تکنولوژی..ممنونم از همه

  3. محمد:

    واقعا که دزدی از این علنی تر نمیشودمن خط همراه اولم راده هزار تومان شارز کردم وبه سی کارتاقوام در عراق فقط زنگ زدم وکسی ان طرف خط گوشی را جواب نداد اما همراه اول با کمال وقاحت تا ریا اخر را خوردبرای خود وهموطنان عزیزم متاسفم که با همچین غارتگرانی روبرویم…..

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.