هشدار حماس به اسرائیل:ورود به غزه حماقت و نادانی بزرگ

۲۸ آبان ،

گردان‌های عزالدین قسام با صدور بیانیه‌ای به دشمن صهیونیست درباره هرگونه تصمیمی برای ورود به نوار غزه اخطار داد و تاکید کرد در صورتی که دشمن چنین تصمیمی بگیرد مرتکب حماقت و نادانی بزرگی شده است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی ، گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ، حماس در این بیانیه که ابوعبیده یکی از مبارزانش آن را قرائت کرد به تحولات اخیر غزه و تجاوزگری رژیم صهیونیستی پرداخت و با درود و سلام به روح شهید احمد الجعبری ابو محمد از فرماندهان ارشد گردان های قسام اعلام کرد: دشمن بار دیگر در شرارت رفتارهایش گرفتار شد و ارزیابی هایش غلط از آب در آمد و آرزوهایش سبب اشتباه آن شد. دشمن تلاش کرد ضربه ای کمرشکن بر مقاومت و گردانهای قسام وارد کند. سران بزدل دشمن با ارتکاب جنایت خیانتکارانه خود را با دستان خود به هلاکت انداختند و تصمیم احمقانه و بزدلانه گرفتند که به این ترتیب درهای آتش را به روی خود بازکردند. خداوند قلبهای آنها را از حقایق تاریخی کور کرده است. واقعیت این است که ترور رهبران ما چیزی جز فتح تازه و پیروزی نزدیک و اراده مستحکم برای تداوم مسیرمان نیست.
وی گفت: اگر سران دشمن می دانستند که چه می کنند، می فهمیدند که ترور هر یک از رهبران ما در واقع فرو افتادن دیواری تازه و شکستن مانع دیگری در مسیر آزادسازی سرزمین و مقدساتمان از چنگال صهیونیست هاست. گردان های قسام عملیات «سنگ سجیل» را در اولین ساعت های سال هجری تازه آغاز کرد. اقدامات غافلگیرکننده تازه و عملیات منحصر به فردی انجام داد که دشمن همچنان از درک آنها و اعتراف به کارایی و نتیجه آن ناتوان است. گردان های قسام از ابتدای عملیات «سنگ سجیل» به خداست خداوند  بیش از نهصد حمله موشکی به مواضع دشمن به عنوان بخشی از بانک اهدافی‌اش  و روزانه با میانگین بیش از ده برابر حملات جنگ فرقان در ابتدای سال دو هزار و هشت انجام داد.
 گردان های قسام مواضع حساس دشمن را  مانند کاروان تانک ها و نظامیان، خودروهای زرهی، پایگاه های هوایی و زمینی و محل فرود هواپیماها را هدف قرار داد. همچنین مواضعی در داخل شهرهای اشغالی مانند شهر اشغالی «تل الربیع» (تل آویو) از جمله بانک اهداف مقاومت بود که برای اولین بار در تاریخ رویارویی با دشمن صهیونیست هدف شلیک موشک های مقاومت قرار گرفت. موشک های مقاومت برای اولین بار طی ده ها سال قبل این مواضع حساس را هدف قرار گرفتند و پنج میلیون صهیونیست در شعاع آتش ما قرار گرفتند.
ابوعبیده افزود: اقدام بسیار غافلگیر کننده این بود که در شهر و پایتخت اشغالی ما یعنی قدس اهداف مهمی را با موشک هدف قرار دادیم؛ پایگاه نظامی موسوم به «گوش عتسیون» را در جنوب قدس اشغالی هدف قرار دادیم. همچنین مواضعی را شهرک های دیر السبع، اسدود، عسقلان و کریات مناخی و مواضع دیگر هدف قرار دادیم. همچنین خودروهای نظامی را در شرق نوار غزه منهدم و یک دستگاه خودروی جیپ صهیونیستی که در عمق سه کیلومتر نوار غزه که در مسیر موضع نظامی در حال حرکت بود هدف قرار دادیم و منهدم کردیم که حدود یک ساعت کامل پس از آن نیروهای امداد دشمن به آنجا رسیدند و تصاویر عملیات آن را منتشر کردیم.
وی گفت: ما برای اولین بار در تاریخ مقاومت به طرف جنگنده های متجاوز دشمن بر فراز نوار غزه تیراندازی کردیم و توانستیم یک جنگنده اف-۱۶  را  بر فراز  نوار غزه سرنگون کنیم و لاشه هواپیما به دریا افتاد. دشمن برای تحریف این عملیات تلاش کرد و از دسترسی مبارزان فلسطین به لاشه جنگنده جلوگیری کرد و همچنان این عملیات را پنهان می کند، اما مجبور به فاش کردن آن خواهد شد. اگر سران رژیم صهیونیستی این واقعیت را که هواپیماهای متجاوز آن در حریم هوایی غزه در معرض تهدید می باشند پنهان می کند، ما از دستاورد خود در این باره اطمینان داریم. گردانهای قسام در این عملیات توانست یک پهپاد صهیونیستی را سرنگون و آن را در اختیار بگیرد و تصاویر آن را منتشر کردیم. گردانهای قسام پس از جنایتها و اقدام جنایتکارانه دشمن صهیونیست در ترور یکی فرماندهان قسام، برای اولین بار سلاح هایی تازه ای به کار گرفت امری که دستگاه های اطلاعاتی دشمن را شگفت زده کرد زیرا بر خلاف پیش بینی ها آنها بود. یکی از مهمترین این سلاح ها  موشکهای ام ۷۵  بود که غافلگیرکننده بود و دشمن هنوز آن را درک نکرده است. این موشکها صددرصد ساخت گردانهای قسام و داخلی است و برد آنها از هفتاد و پنج تا بیش هشتاد کیلومتر است. گردانهای قسام به یاد شهید دکتر ابراهیم المقادمه این اسم را بر آن اطلاق کرد. گردانهای قسام با این موشکهای بومی مواضعی را در «تل الربیع» (تل آویو) اشغالی و قدس اشغالی هدف قرار داد. همچنین گردانهای قسام برای اولین بار در رویارویی با دشمن صهیونیست از موشک های فجر-۵ استفاده کرد و بامداد روز پنج شنبه منطقه ای را در تل الربیع اشغالی (تل آویو) هدف قرار داد. همچنین ظهر جمعه با این موشکها منطقه ای را در قدس اشغالی هدف قرار داد. عصر روز شنبه نیز تل الربیع (تل آویو) را بار دیگر هدف قرار داد.
سخنگوی گردان های قسام در ادامه تاکید : اولین مسئله در این باره این است که گردان های قسام در این مقطع مهم جهادی تاکید می کند که این رویارویی و عملیات سنگ سجیل آخرین عملیات با دشمن صهیونیست نخواهد بود بلکه به خواست خداوند در مسیر آزادسازی سرزمین های اشغالی راهگشا خواهد بود. خون فرمانده ما ابو محمد (احمد الجعبری) و همه شهدای فلسطین گریبانگیر صهیونیستها در همه جا خواهد بود. دوم اینکه به مردم، امت اسلامی اطمینان می دهیم که گردان های قسام و مقاومت در شرایط مناسب به سر می برد. آنچه فرماندهان صهیونیستها در ابتدای این تجاوزگری درباره نابود کردن توان موشکی و نظامی مقاومت اعلام کردند دروغی بیش نیست و هیچ پایه و اساسی ندارد. حملات دشمن بی هدف صورت می گیرد و مبتنی بر اطلاعات و گزارش تفسیری های اطلاعاتی دقیق نیست. همچنین از سامانه «گنبد کاغذی» که دشمن میلیاردها دلار بر آن بها کرده عبور کردیم. امروز تاکید می کنیم که گردان های قسام همچنان توانمند و قدرتمند است و همچنان حاوی برگه های برنده و غافلگیری هاست و حاوی عناصر کافی قدرتمندی برای از پای در آوردن دشمن و شکستن کمر آن است. سوم اینکه به ساکنان مناطق اشغالی می گویم که سران شما است که تصمیم حمله به تل الربیع (تل آویو) و قدس اشغالی را گرفتند و در واقع آنها می باشند که شما را به حضور در پناهگاه ها مجبور کردند و قانون منع آمد و رفت بر شما اعمال کردند. سران شما دروغگو و بزدل می باشند و به چیزی جز اهداف حزبی و انتخاباتی فکر نمی کنند و تصمیم های عنان گسیخته و فاقد نتیجه گرفتند.
وی گفت: مشخص نیست که سران شما چه تصمیم های دیگری بگیرند که سبب درد و رنج های دیگری برای شما شوند. اگر دشمن تصمیم بگیرد که وارد نوار غزه شود، تصمیمی بسیار احمقانه و بی خردانه گرفته است. مقاومت خودروهای نظامی دشمن را در عمق سه کیلومتری اراضی اشغالی شکار می کند و نیروهای امداد با فاصله بسیار می رسند، اگر آنها به درگیری با مبارزان در نوار غزه اقدام کنند چه خواهد شد؟ خرد اندک شما نمی تواند متصور شود که در صورت حمله زمینی به غزه چه بر سر سربازانتان خواهد آمد. به سران نظامی و سیاسی دشمن می گویم که اگر واقعاً جرئت و جسارت دارید به مردم و نظامیان خود و جهان واقعیت ها را درباره خسارت هایی که به شما وارد آمده است و مواضعی واقعی که موشک ها اصابت کرده اند اعلام کنید.
وی خطاب به صهیونیست ها گفت: به شما می گویم که اگر در جنگ فرقان بیست و دو روز پایمردی کردیم، امروز آمادگی آن را داریم که به خواست خداوند به مدت بسیار بسیار مقاومت و پایداری کنیم و سربازان و مردم شما از تحمل این مدت ناتوان خواهند ماند. چهارم اینکه از امت اسلامی و عربی می خواهیم که از همه ظرفیت های خود برای یاری فلسطین و قدس استفاده کنند. پس از امروز هیچ عذر از هیچ رهبری پذیرفتنی نیست. جنگ درباره غزه نیست بلکه جنگ فلسطین است. امت اسلامی باید به گونه ای که دشمن خوب متوجه شود پیام خود را به آن ارسال کند. دشمن اکنون در حال آزمایش کردن شماست و شما به خواست خداوند در این آزمایش پیروز خواهید شد.
ابوعبیده در پایان از ملت فلسطین به سبب صبر و پایداری و مقاومتش قدردانی کرد.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.