هشدار مقامات ایران به عربستان

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

هشدار مقامات ایران به عربستان

ایران > سیاست‌خارجی – مقامات کشورمان می‌گویند از یک سال پیش اخطار داده بودند که تروریست‌های داعش خطر گسترش در کل منطقه را دارند، اما کشورهای بزرگ غربی و منطقه‌ای برای این تروریست‌ها سلاح می‌فرستادند.

حالا فرماندهان ارشد نظامی کشورمان می‌گویند این خطر نزدیک است و در آینده اتفاقات ناگواری برای «کشورهای صادرکننده تروریسم به عراق و سوریه» می‌افتد. معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با شبکه العالم به صراحت از عربستان به‌عنوان یکی از مجریان منطقه‌ای درگیری‌ها در عراق نام برد و گفت که اتاق فرماندهی و کنترل مرکزی این تنش‌ها در آمریکا و کاخ سفید است. با گسترش نفوذ تروریست‌ها در خاک عراق رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن برای مذاکره با ایران درباره عراق خبر داده بودند که ایران این درخواست را نپذیرفت. مقامات کشورمان پرهیز از مداخله خارجی در بحران عراق را به‌عنوان بخشی از سیاست خارجی خود در این مورد اعلام کرده‌اند. حسن روحانی رئیس‌جمهور یکشنبه اول تیر در کنگره بین‌المللی امام حسن مجتبی بدون نام بردن از کشوری خاص تأکید کرد: آنها که با پول و دلار نفتی به تروریست‌ها کمک می‌کنند، بدانند فردا نوبت خود آنهاست.

جزایری پیش‌بینی کرده است که با توجه به حمایت‌های خارجی از جنگ نیابتی در عراق، نمی‌توان یک زمان کوتاه را برای پایان این بحران پیش‌بینی کرد. او همچنین گفت که اطلاعات میدانی ایران نشان می‌دهد که دولت عراق بعد از یک غفلت اولیه بر اوضاع مسلط شده است و پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده ارتش عراق پیشروی‌های چشمگیری داشته باشد. معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران به شبکه العالم گفت که درصورت درخواست دولت عراق، ایران از هیچ‌گونه کمکی در هیچ زمینه‌ای دریغ نخواهد کرد. پیش از این حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه نیز با اشاره به کمک‌های ایران درصورت درخواست دولت عراق گفته بود: اگر عراق درخواست نماید، در چارچوب حقوق بین‌الملل و قراردادهای متعارف و روشن تجهیزات نظامی به عراق ارسال خواهیم کرد.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.