همه چیز درباره مسکن مهر در گفتگوی آریا با یک مسوول وزارت راه و شهرسازی

خبرگزاری آریا- لطفی زاده قیمت و متراژ واحدهای تحویلی مسکن مهر را متناسب با قرارداد نهایی عنوان کرد و گفت:در تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان هیچ مشکلی از لحاظ قیمت و متراژ واحدها وجود ندارد.
علی لطفی زاده مدیر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا،در پاسخ به این سوال که چرا برخی از متقاضیان مسکن مهر از پاسخگویی و خدمات دهی ابراز نارضایتی داشتند، گفت:وزارت مسکن پیش بینی های لازم را برای پاسخگویی به متقاضیان مسکن مهر کرده است ولی زمانیکه مراجعه خارج از اراده برنامه ریز صورت می گیرد این امکان وجود دارد که واحد پاسخگو با مشکلاتی روبه رو شود.
وی با بیان اینکه آرزوی دست اندرکاران مسکن مهر خانه دار شدن مردم است،گفت: تمام سیستم ها به طور الکترونیکی برنامه ریزی شده و هیچ حقی از کسی ضایع نمی شود.
مدیر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی درباره این موضوع که رسیدگی بر درخواست ثبت نام کنندگان به چه نحوی انجام می شود،اظهارداشت:کنترل دقیقی بر روی کارها صورت گرفته و  اطلاعات تمام متقاضیان در سیستم ها ثبت شده و زمان ثبت نام و واریز فیش نیز مشخص است و اولویت واگذاری واحدها نیز بر این اساس خواهد بود و به محض رسیدن نوبت تحویل واحد، آن واحدی که متقاضی درخواست داشته، تحویل داده خواهد شد.
لطفی زاده در پاسخ به این سوال که چرا در زمان تحویل واحد، قیمت و متراژ تعیین شده در درخواست و قرار داد اولیه تغییر می کند،تصریح کرد:تحویل واحدها به متقاضیان براساس اولویت بندی و آماده شدن واحد صورت می گیرد و وزارت مسکن مصمم است هر واحدی که به متقاضیان تحویل داده می شود از تمام امکانات آب، گاز، برق و از لحاظ زیر ساختی آماده باشد.
وی ادامه داد: روزی که متقاضی برای ثبت نام مراجعه می کند مشخص نیست که چه واحدی قرار به او تحویل داده شود بلکه ابتدا از او سوال می شود که درخواست چه واحدی را دارید تا براساس این درخواست اولیه متراژ واحد، انباری و پارکینگ آن مشخص شود و با یک محاسبه اولیه بر روی درخواست اولیه، متقاضی از آورده خود مطلع گردد.
لطفی زاده افزود: ولی زمانی که قرار داد نهایی با متقاضی منعقد می شود،متقاضی تمام جزئیات (متراژ،انباری و پارکینگ) را انتخاب کرده و در قرار داد قید شده به امضاء متقاضی می رسد.
به گفته لطفی زاده در شهر واحدهای زیادی وجود دارد که از لحاظ ساختمانی تکمیل بوده و آماده تحویل است ولی به دلیل آماده نبودن زیرساختها هنوز در اختیار متقاضیان قرار نمی گیرد.
مدیر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که در خلال این برنامه اجرایی گاهاً مراجعه کنندگانی با شرایط خاص برای ثبت نام وجود دارد که هنوز مدارک لازم برای ثبت نام آنها ناقص است،گفت: با توجه به اینکه واگذاریها مدت محدودی که شروع شده است ولی شامل مراحل مختلفی است که اخذ دفترچه فروش اقساط یکی از این مراحل است.
وی در پاسخ به این سوال که خیلی از کسانی که واحدها را تحویل گرفته اند از مصالح و لوازم به کار برده شده در ساختمان ابراز نارضایتی می کنند،خاطرنشان کرد: قطعاً این حرف نادرست و امکان چنین امری غیر ممکن است چرا که اگر به کسی واحد تحویل داده شد به علت تکمیل بودن آن واحد از تمام جهات بوده است و اگر هم تاخیری در تحویل این واحد ها صورت گرفته صرفاً بدین منظور بوده تا هیچ واحدی بدون تکمیل نشدن تحویل متقاضی نگردد.
لطفی زاده همچنین درباره مشکلات متقاضیان مسکن مهر در شهرک پردیس و پرند گفت: به هر حال در اجرای هر پروژه ای مشکلاتی وجود دارد ولی برای حل آنها به بررسی ریز مشکلات پرداخته شود و عموم مردم دچار این مشکل نیستند بلکه تعداد معدودی از مردم در این زمینه مشکل داشته که سعی می شود هر چه سریعتر آنها را بر طرف سازیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.